Eerste Kersdag in India - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Eerste Kersdag in India - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Eerste Kersdag in India

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

25 December 2011 | India, Udaipur

Wat doe je op 1e Kerstdag in India. Toevallig valt deze dag samen met de zondag. De meeste winkeltjes zijn dan ook gesloten. Tijd voor wat relaxen na gisteren. Allereerst maar even naar de kapper. Iets wat hier dood gewoon is op zondag. Voor twee euro kreeg Gerard een volledige behandeling. Dit houdt in knippen, scheren, neusharen, oorharen en wenkbrauwen bijknippen. Daar bovenop nog een hoofd, nek, hals en schouder massage.

Daarna zijn we met Narotham, onze chauffeur, en zijn vrouw naar een meertje buiten de stad geweest.
Zijn vrouw is van een iets ander geloof en heeft dus haar eigen tempel daar. Wij hebben in de tussentijd wat in de zon gezeten. Om vier uur werden we afgezet bij ons Kumbha Palace guesthouse. Een aardig guesthouse met een leuke tuin en dakterras, heel rustig.

Om half acht werden we weer opgehaald voor een Kerstdiner bij Mr. Gupta de baas van Narotham. Evenals de vorige dag werden we weer gastvrij onthaald met lekkers. Alle vrienden en kennissen komen even binnen kijken om te kijken wat voor gasten wij wel niet zijn. De familie Gupta is Christen en hebben en hebben het hele huis in kerstsfeer versierd met een heuse levensgrote Kerstboom. Later begrepen wij dat dit de eerste keer was dat deze Kerstboom stond. Wellicht omdat ze gasten kregen. Ook hier werden we na enige tijd naar een apart kamertje gebracht waar wij de heerlijke maaltijd kregen voorgeschoteld die wij in ons eentje mochten nuttigen terwijl de rest van de familie toe keek. Dit keer overigens een schotel met dikke stukken kip wat in India toch vrij schaars is, zoals wij hebben gemerkt. Dat was dus onze 1e Kerstdag, bijzonder en relaxed.

• 28 December 2011 - 08:33

Map:

Zo zie je er op eerste Kerstdag weer op z'n Paasbest uit.
    Merry Christmas

• 28 December 2011 - 10:15

Leydy:

Nou dat kuifje van jou Gerard is piekfijn geknipt. Ik heb even een vraagje. Zie ik het trouwens goed, was je een beetje gespannen toen de kapper met zijn mes je hals afschraapte? Tenslotte kan daar het bloed flink vloeien mocht hij een misser maken. Succes er mee, zo kan je weer helemaal voor de dag komen. Want alles ging natuurlijk volgens plan.