Bergstation Ooty - Reisverslag uit Ooty, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Bergstation Ooty - Reisverslag uit Ooty, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Bergstation Ooty

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

06 Januari 2012 | India, Ooty

Vanmorgen werden we door de minibus opgepikt voor onze twee daagse trip, eerst naar Ooty om vervolgens door te gaan naar Conoor. Voor ons is het relaxed omdat we nu even niet na hoeven te denken om vervoer te regelen, of waar we slapen en eten. Van de andere kant is het wel wennen. We reizen met een busje vol Indiërs. Voor hen is het echt een uitstapje en de lokale Oad is daar helemaal op ingespeeld. Dit houdt in, dat je langs shops gaat, gedropt wordt in pretparkachtige locaties waar je bootje kunt varen of paard kunt rijden. Daarnaast wordt je als hoogtepunten een aantal shops ingeduwd en tot slot kregen wij nog een botanische tuin te zien die ooit door de Engelsen is aangelegd.

Ooty is overigens een bergstation. De weg er naar toe is werkelijk prachtig. Je rijdt door een natuurpark. Onderweg zie je naast de schitterende natuur ook veel apen en af en toe wat olifanten die bereden worden. Ooty ligt op 2200 meter hoogte waar je door een hele steile weg met 36 haarspeld bochten naar toe gaat. Het stadje is het eindpunt van de Toy Train. Deze trein (-spoor) bestaat meer dan honderd jaar. Het is aangelegd door de Engelsen die de tropische hitte in de zomer wilden ontvluchten. Ooty is het begin of eindpunt, het is maar net van welke kant je het bekijkt. Morgenvroeg stappen wij in de beroemde Toy Train. Deze is ook gebruikt voor de filmopnamen voor ¨A passage to India¨.

• 07 Januari 2012 - 19:14

Map:

Erg leuke apen om te zien...eten ze ook alles op? Lekker een beetje hoger,ook qua temperatuur, denk ik, je moet er wel 36 haarspeldbochten voor over hebben, maar wel in een luxe bus...en dan... kokosmelk

• 08 Januari 2012 - 10:10

Elke:

Hoi Gerard en Marian, ik probeer jullie reisverslagen te volgen, als er ergens internet ter beschikking is. Wat zijn jullie lekker actief, zeg! heel leuk om te lezen!
    Ik zit ondertussen in Thailand en heb je hosteltip gebruikt: in Bangkok hebben we in het New Joe's Guesthouse geslapen. Heel relaxed! Dus bedankt voor de tip!

Groetjes vanaf Ko Lanta!

• 08 Januari 2012 - 12:58

Herma:

Wat een wereld van verschil bij de eerste periode van jullie vakantie. Al met al maakt het een hele belevenis. Deze ervaring pakt niemand jullie meer af. Jullie trakteren ons op prachtie foto's en verhalen. De laatste week gaat al weer in. Geniet er nog maar even van.

• 09 Januari 2012 - 10:19

Lidy:

Wat een verschil , je wordt gewoon blij van die mooie kleuren. Wat een bijzondere dingen maken jullie toch mee,en fijn dat jullie nog een vakantie gevoel mogen hebben zo tegen het einde, geniet er maar van! zie uit naar het volgende verslag.

• 09 Januari 2012 - 12:53

Leydy:

Tjonge wat een kleuren, wat een geuren (ik geloof jullie op je woord) en wat een creativiteit wat ze allemaal met van alles wat het land heeft. Volgens mij heeft India alles in overvloeg, alleen is het even wat scheef verdeeld misschien.
    En wat reizen jullie luxe. Dat minibusje ..... als dit een minibus is hoe ziet een gewone bus er dan uit. En dan ook nog die luxe trein. Zo langzamerhand zullen jullie wel platzak zijn, of gaat alles nog steeds voor begrote budget?
    Nog een goede laatste week wens ik jullie toe en goede reis terug naar huis.