Toy Train - Reisverslag uit Coimbatore, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Toy Train - Reisverslag uit Coimbatore, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Toy Train

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

07 Januari 2012 | India, Coimbatore

We waren mooi op tijd bij het station in de veronderstelling dat we daar de tickets van onze reisbegeleider zouden krijgen. Wie schetst onze verbazing nadat wij belden waar hij bleef, dat wij die zelf moesten kopen. Aangezien het om 50 eurocent ging, hebben we dat maar gedaan. De Toy Train is best aardig. Later bleek dat juist de tweede etappe vanaf Conoor de meest spectaculaire is. Helaas hebben wij van dit gebied geen Trotter of Lonely Planet. We merken nu dat dit toch een gemis is. Je bent afhankelijk van de Indiërs. Daardoor heb je de zaken zekf minder in de hand en kunnen dit soort dingen gebeuren. Tot onze frustratie blijkt ook nog eens dat onze pick-up niet op de afgesproken tijd bij het station in Conoor was om ons op te halen. Na veel heen en weer gebel kwam hij anderhalf uur later dan afgesproken toch nog opdagen.

Met de auto zijn we vervolgens naar de theeplantage rondom Conoor gegaan. Het is werkelijk een heel mooi gebied. Vooral ook de route naar Metapulyam. Dat is juist ook het meest spectaculaire deel van de Toy train. Anders dan gepland hebben wij dit gebied toch kunnen ervaren. In Metapulyam hebben we de trein naar Coimbatore genomen. Coimbatore is een grote stad. In afwachting van onze trein naar Kochi hebben wij daar nog een groot warenhuis bezocht en ons overgegeven aan de KFC (Kentucky Fried Chicken). Soms ben je daar gewoon effe aan toe.