Laatste halte Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Laatste halte Kochi - Reisverslag uit Kochi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Laatste halte Kochi

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Januari 2012 | India, Kochi

Opvallend is dat hier de trein stipt op tijd rijdt. Vanmorgen heel vroeg, rond vijf uur waren wij in Kochi. Na een TukTuk ritje van drie kwartier werden wij afgeleverd en uitgebreid ontvangen in ons prachtige homestay. Voor nood kregen wij de kamer van de dochter aangeboden in afwachting van een vrije kamer later op de dag. ´s Middags werden wij bij een andere familie een eindje verderop ondergebracht. Het voelt hier allemaal erg goed. Kochi is heerlijk relaxed en warm, zowel dag en nacht.

´s Middags hebben wij voor anderhalve euro twee uur een TukTuk gehuurd die ons de hele stad heeft laten zien. De meest bijzondere dingen waren de Basilica waar op dat moment juist een Maria processie van start ging. Overigens is het ook een mooie Kerk. Verder hebben wij nog een bezoekje gebracht aan de Chinese vissersnetten, de Franciscus Kerk waar ooit Vasco de Gama is begraven en de lokale wasserij. Daar wordt nog door families op traditionele wijze de was gedaan en gestreken.
Kochi (Cochin) is ook ooit in Nederlandse handen geweest. Uit die tijd stamt nog de Dutch Cemetry (begraafplaats) en The Dutch Palace. Na deze bezocht te hebben zijn wij op verzoek van de TukTuk chauffeur nog twee shops ingegaan waar hij dan een stempel kon krijgen. Omdat het zo´n aardige en eerlijke man was hebben wij hem dit plezier gedaan.

• 10 Januari 2012 - 19:45

Adrie & Jeannette:

Hallo Marian en Gerard,

Zelfs ik heb bijna alle verhalen gelezen (voor iemand die nooit achter de computer zit "jeannette")
    Als eerste willen wij jullie via deze weg nog een gelukkig nieuwjaar wensen..

Zo te lezen is het een indrukwekkende vakantie geweest.

Wij wensen jullie nog veel plezier de laatste paar dagen, en alvast een goede terugreis.

Groeten,

Adrie en Jeannette

• 11 Januari 2012 - 13:53

Leydy:

Zo, eind goed al goed. Dat jullie toch zouden eindigen bij de Dutchies in Kochie. Ja, daar voel je je met al die kerken waarschijnlijk helemaal thuis. Ik ben benieuwd of jullie nog informatie kunnen verzamelen (voor mij) over die drijvende boten waar je in deze omgeving (of Kerala) op kunt overnachten. Zou je misschien na kunnen vragen naar een aantal (internet) adressen en foto's van deze boten kunt bemachtigen. Dit lijkt me het mooiste van Zuid India. Tenminste wat betreft de foto's die ik toen gezien heb. Het waren varende boten, rivier opwaarts. Soort woonboten misschien en weer anderen van hetzelfde type die varen. Ik weet het niet maar ben benieuwd wat jullie tegen komen. Ze zagen er volgens mijn geheugen fantastisch uit. De oude visserboten bij jullie op de foto lijken er een klein beetje op.
    Ik wens jullie succes en goede reis huiswaarts. We hebben hier momenteel weer wat beter weer, niet die super nattige ellende en ook geen storm. Voor zaterdag wordt een temperatuur op Schiphol voorspelt van 2 tot 6 graden, beperkte wind en al helemaal geen wind.
    Dan hang je tenminste bij aankomst ook niet zo in de lucht te zwabberen wanneer je gaat dalen.
    Have a nice trip.