Laatste dagje India (Delhi) - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Laatste dagje India (Delhi) - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Laatste dagje India (Delhi)

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

13 Januari 2012 | India, Delhi

De tijd vliegt, het zit er bijna op. Gisteren zijn wij met het vliegtuig uit Kochi aangekomen in Delhi. Hier hebben wij onze intrek genomen in een heel goed hotel in het midden van de Main Bazaar Panhar Ganj. Dit is het kloppende hart voor de backpackers hier in Delhi. Na de rust van het zuiden is het ook wel weer lekker om nog even de bruisende sfeer en chaos van Noord India te voelen. Het zijn echt twee totaal verschillende werelden. Toch valt ook hier de temperatuur ons erg mee met zo´n 20 graden en een stralende zon.

Vandaag lekker geshopt op de Connaught Place met een overdaad aan luxe. Vooraf zijn we nog met de metro naar een winkel mall geweest. Dat stelde niet veel voor maar de metro is een sensatie. Nog nooit zoveel mensen in een wagon gezien. Net sardines in een blik maar dan net een aantal teveel. De deuren gaan niet meer dicht en vasthouden hoef je ook niet, want omvallen kun je niet. Overigens overal waar je komt is zware bewaking aanwezig met detectiepoorten en fouilleren. De mannen uiteraard gescheiden van de vrouwen. Het lijkt er soms op als of India in een permanente staat van oorlog verkeerd. Vooral hier in Delhi viel ons dit weer op.

De dag bestond vooral uit winkelen, relaxen, de laatste souvenirs kopen en de schoenen laten poetsen. Marian heeft toch nog haar sigarettenhouder met aansteker kunnen scoren. Straks ons laatste diner op het dakterras van de India Club. Een voortreffelijk restaurant vol met backpackers. En dan klaarmaken voor het vertrek morgenochtend naar Nederland via het koude Helsinki.

• 13 Januari 2012 - 13:06

Elly:

Nou doe de winterjas maar aan hoor, koude temperaturen voor het weekend. Wens jullie een hele goede terugreis. groetjes elly

• 13 Januari 2012 - 13:51

Jeannette:

Ik wens jullie een mooie laatste dag en een goede terugreis.

• 13 Januari 2012 - 14:44

Margriet:

Erg leuk om jullie reis van de zijlijn mee te beleven.
    Wens jullie een goede terugreis.

• 13 Januari 2012 - 15:46

Anita:

Leuk om jullie weer te lezen ...
    Idd het gaat vriezen word kouder hier zal voor jullie wel weer wennen zijn in ons koude kikkerlandje
    Geniet van jullie laat maal
    En wens jullie een goede reis terug
    Lg Anita

• 13 Januari 2012 - 23:45

Geraldine Gort :

Hoi Marian en Gerard,

Regelmatig heb ik jullie foto's bekeken en de reisverslagen gelezen. Heel interessant en erg boeiend allemaal. Het heeft mij meegenomen naar een heel andere cultuur en gewoonten. Hoop dat jullie een goede terugreis hebben en dat jullie heelhuids in Hoogeveen aankomen. Wel weer een ander temperatuurtje dan jullie de laatste weken hebben meegemaakt. Het zal erg wennen zijn, maar ook in Nederland valt nog een boel te beleven. Groetjes en haal uit de laatste momenten wat er te halen valt.

• 13 Januari 2012 - 23:57

Micky :

nou kom nu maar naar huus toe ja ........

• 14 Januari 2012 - 21:12

Albert:

prachtig om alles te zien hoe jullie het daar hebben .....nog de beste wensen en ik zie jullie gauw weer eens met de verhalen natuurlijk

groet albert

oja pssst ....veilig thuiskomen he ....goeie trip