Dagje toeren door de canyons - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Dagje toeren door de canyons - Reisverslag uit Mae Chaem, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Dagje toeren door de canyons

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

01 Juli 2012 | Thailand, Mae Chaem

Wij voelen ons wel bevoorrecht om op deze manier rond te toeren. Na een lekker croissantje en een broodje met cappuccino, werden wij vanmorgen weer netjes op tijd door Tuan opgehaald. Tuan is een echte gentlemen en springt telkens bij elke stop uit de auto om voor ons de deur te openen.

Wij waren wat vroeger wakker omdat naast ons guesthouse in alle vroegte een vrij luidruchtige zondagsdienst begon. Althans wij denken dat het een zondagsdienst was. Kan ook een feestje zijn geweest. Maar lawaaiig was het. Ook zat er een meisje aan de kant van de straat ingewreven met een smeerseltje om vooral niet bruin te worden. Dat doen ze hier wel meer. Ze willen vooral een lichte huid houden.

Allereerst hebben wij nog een Longneck (Padong) dorpje buiten Mae Hong Son bezocht. De weg er naar toe was niet best. Verschillende keren hielden wij ons hart vast voor de nieuwe bus van Tuan. Gelukkig na wat keren de grond te hebben geraakt kwamen wij ongeschonden aan in het dorpje dat op een steenworp afstand ligt met de grens van Birma. De Longnecks zijn vluchtelingen uit Birma. Nog niet zo lang geleden is deze stam gevlucht voor de politieke onrusten en vervolging in Birma. Zij hebben zich net over de grens genesteld. Ze leven voornamelijk van wat ze in de jungle kunnen vinden en wat het toerisme hun oplevert. Wij moesten dan ook een kleine entree betalen om het dorp te kunnen bekijken. Toch is het heel authentiek.

Daarna zijn we via Khun Yuam naar Mae Chaem gereden. In het eerste stadje hebben we nog geluncht en de plaatselijke tempel bekeken. Onderweg konden we genieten van de canyons en het prachtige landschap. Nu zitten wij net buiten Mae Chaem in een comfortabel resort met zwembad dat wij bijna voor ons alleen hebben omdat het nog laag seizoen is. Mae Chaem stelt niet zo heel veel voor maar morgen gaan wij via de Doi Inthanon, de hoogste berg van Thailand 2564 meter, richting Chiang Mai.

• 01 Juli 2012 - 13:00

Margareth Icare:

wat een hele mooie foto's zeg!!! Geweldig,!!! Zo te lezen gaat het met je enkel weer beter, je vermeld er niets over in je verslag, gelukkig maar. Nogmaals, geweldig, dit allemaal te zien via dit medium, heel mooi,

• 01 Juli 2012 - 14:26

Ina Rolde:

Hoi Marian,
    Ik bekeek mijn hotmail adres en ik dacht wat is mijn postvak vol.
    Wat super om te lezen dat je weer een geweldige reis maakt samen met Gerard.
    Mooi jullie durven wel hoor door de jungle!
    Ik heb ook wat foto's aan mijn kids laten zien die vinden het moeilijk te begrijpen dat mensen insekten eten en dat er geen normale douche en toilet is.

"Later als ik groot ben" hoop ik nog eens zulke mooie reizen te maken.

Geniet er weer lekker van met z'n tweeën , ik blijf jullie volgen..
    gr Ina
    En sterkte met je enkel.

• 02 Juli 2012 - 17:34

Marion: