Regenachtig paradijsje - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Regenachtig paradijsje - Reisverslag uit Ko Yao Noi, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Regenachtig paradijsje

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Juli 2012 | Thailand, Ko Yao Noi

’s Morgens blijkt dat het hier toch ook behoorlijk kan regenen. Onze bamboe bungalow kan zo in een reisfolder voor een tropische bounty vakantie. De enorme regenbuien zetten ons echter meteen aan het denken. We besluiten ter plekke om onze plannen enigszins te wijzigen en slechts één dag op dit overigens mooie eiland te blijven. Natuurlijk is het hier het regenseizoen maar we treffen het net dat er een depressie boven het gebied hangt. De temperatuur is prima maar de regen beperkt toch te veel. Om het eiland te verkennen hebben wij een scooter gehuurd. Tussen de regenbuien door hebben wij een rondje over het eiland gemaakt. Ondanks het weer krijg je toch wel een indruk van de prachtige stranden en idyllische plekjes op Ko Yao Noi. ’s Middags moesten wij schuilen. Toevallig was dat op een moment dat we koffie dronken in een prachtig resort. We kregen daar wat hapjes en Ceylon Thee aangeboden. Zo heeft elk nadeel zijn voordeel.

’s Avonds hebben we heerlijk gegeten in een leuk restaurant aan de overkant van ons Guesthouse. Daar troffen wij een Nederlandse muzikant die sinds twee jaar het restaurant runt en er ’s avonds optreed. We merken wel dat de prijzen hier een stuk hoger liggen dan in het noorden, hoewel het voor Nederlandse begrippen nog altijd heel goedkoop is. Gelukkig kunnen wij onze trip naar Koh Panyee met twee dagen vervroegen. Vanmorgen zijn we al weer vroeg opgestaan om de enige lokale boot naar Phang Nga te kunnen nemen. Nu zitten wij te wachten op onze trip naar het James Bond eiland. We winnen door dit alles twee dagen. We hebben besloten een tussenstop op Koh Samui te maken. Normaal gesproken is het weer daar beter.