Bounty eilanden - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Bounty eilanden - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Bounty eilanden

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

15 Juli 2012 | Thailand, Ko Samui

Eindelijk hebben wij de regen achter ons gelaten, tenminste dachten wij. Eergisteren hebben we de reis van Khao Sok naar Koh Samui gemaakt. Met de minibus opgepikt bij onze boomhutten en vervolgens naar Surat Thani. Daar verder met een normale bus op de boot en naar Bophut op Koh Samui.

Het weer is hier aanmerkelijk beter. Overdag zwoel warm maar ’s avonds toch nog weer een tropische bui. Het is wel even omschakelen van actief trekken naar zo’n meer toeristische omgeving met alle luxe van dien. Hier heb je ook direct meer te maken met figuren die je veel te veel proberen te vragen voor een taxi en dergelijke. Je moet dus wel meer afdingen. Je merkt dat door het toerisme er een andere mentaliteit bij de Thai is dan wat wij tot op heden hebben ervaren.

Neemt niet weg dat het genieten is. Bophut is trouwens een mooi rustig plaatsje met een leuk strand. Het kent niet de hectiek van Chaeweng Beach, het grootste en meest bekende strand op Koh Samui. Wij hebben het gisteren bezocht en het is een ervaring, maar onze voorkeur gaat duidelijk uit naar het gemoedelijke Bophut met zijn oude houten pier. Chaeweng Beach is daarentegen meer te vergelijken met andere beroemde badplaatsen als Salou enz. maar dan wel veel mooier.

Dachten wij op Bophut ons bounty strand te hebben gevonden, dan heeft Koh Tao ons vandaag echt verrast. Vanmorgen al vroeg zijn wij vertrokken met de Ferry naar dit echte duikers eiland. Na twee uur varen kregen wij een eerste blik op Koh Tao (Schildpad eiland). Het is een klein rotsig eilandje met prachtige stranden. Bij aankomst zie je tientallen bamboehutten tegen de heuvels geplakt met een strandje er voor en vissersbootjes op het water.

Eenmaal aan land is het een bedrijvigheid van je welste. We zijn echt overdonderd door de sfeer en de energie op dit schitterende eiland. Het is één en al activiteit met een leuke mengeling van backpackers, duikers en zongenieters gemengd met typische Thai. De strandjes en de restaurantjes zijn gewoonweg geweldig. Het lijkt alsof je in een film van ‘The pirates of the Cariben’ zit. Het scheelt niet veel of Johny Depp stapt zo uit zijn boot aan wal. Met afstand het leukste eiland dat we tot nog toe gezien hebben en wij genieten met volle teugen. Het beste moet echter nog komen. Koh Tao is fameus vanwege zijn duiklocaties. De komende dagen zullen wij dan ook verschillende duiken gaan maken.

• 16 Juli 2012 - 19:44

Marion:

Het ziet er allemaal weer geweldig uit! Genieten hoor!