Duiken op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Duiken op Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Duiken op Koh Tao

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

15 Juli 2012 | Thailand, Koh Tao

Het is heel jammer dat wij onder water geen foto’s kunnen maken. Koh Tao is onder water nog mooier dan het boven water al is. Vandaag hebben wij de eerste twee duiken gemaakt. De verscheidenheid aan vissen is geweldig.

We kennen niet alle namen maar we hebben in ieder geval Trigger Fish (gevaarlijk), zwerm Barracuda’s, Peilstaartrog, een enorme kwal en heel veel zeer kleurrijke vissen van klein tot heel groot gezien. Het duiken is hier gewoonweg geweldig. Je zit op nog geen kwartiertje varen bij de duiklocaties en de verzorging is prima. Bovendien is het zeer voordelig. Voor twintig euro maak je een duik inclusief vervoer per boot, duikuitrusting en een instructeur. Er is aan boord koffie, thee en wat snacks. Bovendien krijgen wij korting op de kamer omdat wij duikers zijn.

We verblijven in het Ban’s Diving resort. Een heel mooi complex met tropisch aangelegde tuinen en een zwembad waar wij vanuit onze kamer zicht op hebben. De kamer kost ons slechts dertien euro en dat is voor deze eilanden goedkoop. Wij blijven hier nog wel even genieten. We zitten nu bij een mooie zonsondergang en een lekker Ice Coffee te genieten op het strand.

Gisteren bleek dat de IPhone van Gerard niet meer op teladen was. Bij een lokale telefoonshop effe gevraagd wat er aan te doen was. Binnen twee uurtjes was het mankement verholpen door een nieuwe voeding in tebouwen. En dat kost hier bijna niets. Nu doet hij het weer als vanouds. Gerard is daar heel blij mee. Thailand is alleen daarom al geweldig. Alles kun je hier regelen in een zeer korte tijd en de service is geweldig.

• 15 Juli 2012 - 19:09

Elly:

Nou nou........ Mooi hoor, dit ziet er uit als een verdiende vakantie, de rest leek op hard werken haahahha. Nou we hebben hier ook moussons regen....dus geniet er maar dubbel zo hard van. Van 18 graden en de hele dag regen zoals hier wordt je niet echt vrolijk. Enjoy de laatste week.

• 16 Juli 2012 - 19:45

Marion:

Duiken is toch een hele ervaring! Erg leuk.
    Veel plezier nog!