De Laatste dagen in Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu De Laatste dagen in Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

De Laatste dagen in Myanmar

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

03 Januari 2013 | Myanmar, Rangoon

Na een lange, toch weer koude, bustocht komen we uiteindelijk bij onze laatste bestemming in Myanmar, de hoofdstad Yangoon aan. Wat ons direct opvalt is dat Yangoon nu niet echt een highlight is. Vooraf hebben we het White House Hotel al geboekt maar bij het inchecken gaf het toch nog even wat problemen. Het hotel is niet echt een sprookje maar het ontbijt moet hier bijzonder goed zijn. We zijn benieuwd! Wel ontmoeten we hier weer verschillende backpackers, en dat geeft het toch weer een speciaal sfeertje.

Yangoon is op zich niet een interessante stad. Wel staat hier De Schwedagonpagode dit is de grootste tempel van Myanmar en naar eigen zeggen de grootste boeddhistische pagode ter wereld. Deze kegelvormige, 98 meter hoge, met 50.000 kilo bladgoud en vele duizenden kostbare edelstenen bedekte, pagode bevindt zich op de heuvel Singuttara in een buitenwijk van Yangoon. Ze is één van de belangrijkste boeddhistische bedevaartsoorden ter wereld. Volgens de overlevering worden in de pagode acht haren bewaard van de laatste Boeddha, tezamen met relikwieën van drie van diens voorgaande incarnaties. Dus kunnen we er niet onderuit om deze pagode te bezoeken en het moet gezegd hij is indrukwekkend. Omdat we deze pagode niet mogen bezoeken met blote benen moeten wij beide deze bedekken.