Songpan en Emma’s Kitchen - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Songpan en Emma’s Kitchen - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Songpan en Emma’s Kitchen

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

21 Juli 2013 | China, Chengdu

We besluiten in Emma’s Kitchen te gaan eten nadat we ons geïnstalleerd hebben in Emma’s Guesthouse. Deze bestaat sinds één jaar en ziet er erg goed uit. Je kunt goed zien dat Emma een zakenvrouwtje is. Bijna alle buitenlanders verblijven in Emma’s Guesthouse en bezoeken Emma’s Kitchen. Niet dat er zoveel buitenlanders zijn hoor. In heel Songpan lopen misschien vijftien niet Chinezen rond. Emma klaagt ook steen en been dat de weg naar Chengdu geblokkeerd is. Dit is echt een ramp voor haar, zo midden in het hoog seizoen. Tijdens de maaltijd komen we Seb en Mike ook weer tegen. Tevens zitten er drie jongelui uit Slovenië. Wij willen de volgende dag een bezoek brengen aan Hualong Valley, een prachtig natuurpark ongeveer anderhalf uur rijden van Songpan. We besluiten om met zijn zevenen te gaan waardoor we één minivan voor 700 Yuan kunnen huren. Dit scheelt aanmerkelijk op de kosten.

Na het eten bekijken we Songpan een erg leuk stadje we worden rondgeleid door Geromy, een Chinese jongen die we ontmoeten bij Emma’s Kitchen. Hij wil erg graag Engels leren en zo hebben we twee vliegen in één klap. Songpan heeft een stadsmuur met verschillende stadspoorten, er staat nog maar een gedeelte van de muur. Er hangt een ontspannen sfeer en het is er relaxt rond lopen.

• 25 Juli 2013 - 12:30

Anita:

Hallo Marian en Gerard,
    Leuk om jullie verslagen te lezen
    Alleen steeds beetje weinig tijd.
    Ik werk momenteel veel
    En de fotos zijn prachtig
    Fijne vacantie verder
    Hartelijke groeten Anita & Jur