Honeymoon in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Honeymoon in Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Honeymoon in Halong Bay

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

Met ontzettend veel geluk hebben wij, tussen twee tyfoons door, een prachtige driedaagse cruise in Halong Bay gemaakt. Eerder konden wij niet omdat er een tropische storm waaide en op de laatste dag horen wij dat alle boten terug moeten naar de haven omdat er weer een tyfoon op komst is.
Langzamerhand raken wij aan de luxe gewend. Daarom hadden wij een luxe viersterren boot geboekt en omdat het toch maar tien euro verschil maakte ook gelijk maar de Honeymoonsuite genomen. Dat laatste hebben wij geweten. Op de boot was men in de veronderstelling dat wij daarom op huwelijksreis waren. We hebben ze maar in de illusie gelaten. Op de kamer kregen wij een boeketje rozen, vers fruit, rozenblaadjes in het fonteintje en een fles lekkere rode wijn. Tijdens het diner werden wij compleet verrast met een aankondiging van de bemanning, waar alle gasten bij waren, dat wij op huwelijksreis zouden zijn en daarom een prachtig bewerkte meloen kregen waarop onze initialen waren uitgesneden.

Halong Bay is werkelijk prachtig. Lekker dobberen op een luxe schip door een prachtig Karst bergen landschap en genieten van de zonsondergang. De omgeving is zo mooi dat het ook gefigureerd heeft in één van de James Bond films. Hoogtepunten waren een bezoek aan een parelkwekerij (Pearlfarm), een drijvend vissersdorp en een bezoek aan een mooie, machtig grote grot. Verder lekker kanoën in onder andere een schitterend baai. Zou zo maar decor hebben kunnen zijn voor de film de Blue Lagoon. Dit gecombineerd met schitterend weer, was dus echt genieten. Bij terugkomst in ons hotel kregen wij als surprise ook nog eens, wederom een upgrade naar een nog luxere kamer als die wij de vorige keer al hadden gekregen. Dat zal straks wel weer wennen zijn in de backpackers hostels.

Op de terugweg tijdens de verplichte bus stop bij de bekende souvenir winkel kwamen wij ook nog onze vrienden uit Zwitserland wéér tegen. Dit is inmiddels de vierde keer. Het begint langzamerhand een grap te worden om elkaar om de andere week op een totaal andere plek te ontmoeten. Seb en Michel hadden minder geluk en moesten een dag eerder hun tocht door Halong Bay afbreken.

Gisteravond zijn we eerst uitgebreid gaan eten bij een heel goed Italiaans restaurant. Aansluitend zijn we naar het Waterpoppen Theater geweest. Elke rechtgeaarde toerist bezoekt dit beroemde waterpoppenspektakel als je in Hanoi bent.

Vandaag nog wat relaxen en vanavond gaan we met de nachttrein terug naar China, om Guilin te bezoeken. Wij zijn heel benieuwd hoe China ons na de dagen in Vietnam weer zal afgaan.

• 08 Augustus 2013 - 11:16

Leydy:

Prachtige foto's luitjes en tjonge jonge dat jullie ook van luxe kunnen genieten, dat wist ik nog niet. En dat ik vergelijking tot de knutsel bootjes van sommige vietnamezen (dat bootje van die man in het wit met blauwe plastic ter bescherming. Verder dacht ik eraan dat dat poppen water theater ook heel lang geleden in een zwembad in Amsterdam te zien was. Ik heb nog altijd spijt dat ik daar niet geweest ben. Dan toch maar een keer naar Vietnam? Voor jullie komt het einde in zicht maar het lijkt me toch ook een van jullie mooiere reizen, of heb ik dat soms mis? Ng een heel goeie reis wens ik jullie toe?

• 08 Augustus 2013 - 12:24

Marion:

Dacht ik toch heel even dat jullie stiekem waren getrouwd.
    Heerlijk he een beetje luxe!
    Mooie natuur!

• 09 Augustus 2013 - 19:27

Elly:

Nou Nou wat een prachtige "bruidstaart" Kijk en aan deze luxe ja daar zou ik ook wel aan kunnen wennen.
    Mooie foto's hoor. En prachtige natuur. Geniet er nog maar even van. groetjes elly

• 14 Augustus 2013 - 08:30

Map:

Eerst dacht ik bij de titel, wat gaat er nu gebeuren, omdat mijn buurmeisje in het geheim in Las Vegas zich door " Elvis" heeft laten trouwen, nou de Honeymoon heb je al gehad nu....hi,hi.Ziet er schitterend uit en gelukkig net tussen de typhonen door, dat is geluk hebben en heel mooi weer zie ik, echt lekker na die barre regenval....ben benieuwd naar Yangshou....