Sandboarden in Huacachina - Reisverslag uit Nazca, Peru van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Sandboarden in Huacachina - Reisverslag uit Nazca, Peru van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Sandboarden in Huacachina

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Mei 2014 | Peru, Nazca

Lichtelijk aangeschoten van het wijnproeven werden we in een grote buggy gehesen. Huacachina staat namelijk bekent om haar enorme zandduinen. Het landschap is overweldigend en is zeker vergelijkbaar met de Sahara in Marokko. Met enorme snelheid doorkruisen wij de gigantische duinen. De driepuntsgordels zijn geen overbodige luxe. De speciaal hiervoor gebouwde buggy’s met vrachtauto motoren scheren over het zand en nemen de duinen met gemak. Het is een hotsen en botsen wat zijn weerga niet kent. Een achtbaan is er niets bij.

Halverwege krijgen wij Sandbaords (Snowbaords) overhandigd. Van te voren hadden we ons voorgenomen om ons hier niet aan te wagen. Echter één maal op zo’n hoge en steile duin aangekomen laten we ons toch verleiden. De hoogte van de duinen en snelheid waarmee we naar beneden gaan is angst aanjagend. Achteraf een ervaring die we absoluut niet hadden willen missen. Met de nadruk op “achteraf”.
Om 18.00 uur bij ondergaande zon zijn we net op tijd terug om onze pick-up te nemen naar het busstation voor onze verdere reis naar Nasca waar we om 21.30 uur aankomen.

• 08 Mei 2014 - 07:47

Caridad:

Hola,jullie durf wel, ik ben blij te zien dat jullie echt genieten van mijn land.

• 08 Mei 2014 - 08:30

Map Dijkstra:

Geweldig, wat lijkt me dat leuk en fijn dat jullie het wel aangedurfd hebben...stoer hoor, prachtige foto's.

• 08 Mei 2014 - 08:45

Carola Gustin:

He Marian,
    Het ziet er super uit! Fijne vakantie verder!

Groetjes Carola

• 08 Mei 2014 - 11:28

Wolter Moorman :

lekker gezond bezig en roetsen van de duin af

• 08 Mei 2014 - 12:35

Joke/tjon:

Marian je bent niks verandert vroeger bij de Sahara rolde je ook zo van de bult,
    Maar die was niet zo hoog, of in je kinder ogen wel net zo hoog.
    Geniet er maar van stoere foto's.

• 08 Mei 2014 - 19:47

Marion:

Ziet er fantastisch uit. Is weer eens wat anders dan met een sleetje naar beneden!

Verslag uit: Peru, Nazca

Peru en Bolivia

Peru en Bolivia stonden al lang op ons verlanglijstje. Landen met vele hoogte punten en dat mag je in dit geval letterlijk nemen met; de hoogste stad ter wereld Potosi, het hoogst gelegen Titicaca meer en de op vierduizend meter hoog gelegen zoutvlakte van Uyuni. Er is echter meer! Waar wij vooral naar uitkijken zijn de ruïnes van de Inca stad Machu Pichu, één van de 7 wereldwonderen en een zes daagse trekking door het Amazonegebied in het noorden van Peru.

De prijzen van de vliegtickets hebben ons tot nu toe tegen gehouden. Blij verrast lukte het ons om voor iets meer dan zevenhonderd euro een ticket te krijgen. Toen was de beslissing snel genomen.

Tot nog toe hebben wij vooral Azië bezocht, maar we begeven ons nu op geheel onbekend terrein. We zijn nog nooit in Zuid Amerika geweest. Aangezien wij beiden geen woord Spaans spreken zal de taal wel weer een barrière vormen. Na China zullen wij ons nu ook wel weer redden.
Wij hebben hoge verwachtingen van de verschillen in cultuur die we in Peru en Bolivia hopen aan te treffen. Vooral de mix van met name Spaanse invloeden en Indianen cultuur.

Wat voor ons ook een heel nieuwe ervaring zal zijn is de te verwachten kou in met name Bolivia, waar de temperatuur ’s nachts tot minus 20 graden kan zakken.
Kortom, een ander continent en een nieuwe uitdaging.

Maar ons motto is en blijft:
Een toerist weet niet waar hij geweest is. Een reiziger weet niet waar hij naar toe gaat!