Bardia national park - Reisverslag uit Nepālganj, Nepal van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Bardia national park - Reisverslag uit Nepālganj, Nepal van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Bardia national park

Door: Marian en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

17 December 2014 | Nepal, Nepālganj

Vanuit Kathmandu vliegen we naar Nepalganj. Daarna gaan we met een locale bus in 3 uur naar Ambassa. Dit is een belevenis op zichzelf. De bus vertrekt om 14.00 uur maar de buschauffeur besluit om op 12.00 uur te vertrekken. Gerard is nog wat inkopen aan het doen dus even paniek, 2 mannen die al in de bus zitten gaan hem zoeken. Gelukkig kom Gerard er al aan en de bus vertrekt. De mannen heb ik nooit meer gezien.

Het is een interessante reis we komen door leuke dorpjes, dezen doen ons weer sterk aan India denken, maar toch ook weer niet. Het komt allemaal wat netter en gecultiveerder over. We genieten hier er van.

In het Bardia national park blijven we 2 dagen. We doen een jungle trek, een jeep safari en een boat floating trek. We zien python lekker slapen in het gras, 2 spelende otters in het water, veel herten, 2 olifanten en een krokodil. Jammer genoeg hebben wij de tijger en de neushoorns niet gezien. Ze waren er wel want we hebben verse sporen gezien.

Morgen gaan we met een locale bus naar Lumbini. Een tocht van ongeveer 8 uur.

• 17 December 2014 - 16:29

Map:

Het avontuur is begonnen en de komende 2 dagen beloven ook heel mooi te worden. Veel plezier.