Zonnig Delhi, hoezóó! - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Zonnig Delhi, hoezóó! - Reisverslag uit Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Zonnig Delhi, hoezóó!

Door: Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

10 December 2011 | India, Delhi

Oeps, willen wij net beginnen met dit reisverslag valt alle stroom uit. Gelukkig, na tien minuten is er weer licht in de duisternis. Met een half uurtje vertraging zijn we vanmorgen geland in Delhi. Snel wat dingen regelen op het vliegveld, zoals geld halen en binnenlandse vlucht bevestigen. Tenminste dat dachten wij. Na de zoveelste geldautomaat nog steeds geen geld en de chauffeur die ons op kwam pikken werd wat ongeduldig. Uiteindelijk maar zonder geld naar het hotel. Het eerste wat ons opviel was één grote mist / smog laag en geen zon te bekennen. Maar dat mag de pret niet drukken. Delhi is overweldigend druk, hectisch en vies. File problemen kennen ze niet. Van een drie baans weg wordt rustig een vijf baans weg gemaakt en dan komen er ook nog motoren, fietsen en tuktuks tussen door wurmen.

Aangekomen in het hotel hebben we eerst twee uurtjes lekker bijgeslapen. Ons hotel, die naam mag het eigenlijk niet hebben, ligt midden in een authentieke Indiase volksbuurt. Overweldigend met koeien, honden, olifanten en tuktuks en alles wat erbij hoort. Daarna de buurt verkend. Waarbij wij nog erg moesten opletten dat we het juiste achteraf steegje van het Guesthouse New King weer terug konden vinden. Het zal je maar gebeuren dat dit niet zou lukken. Na wat gezoek toch een bank gevonden waar we konden pinnen. Nu voelden we ons echt rijk en zijn we eerst maar eens wat gaan eten, lekker curry met naanbrood. We waren er ook snel achter dat een kaart van Delhi wel handig zou zijn. Daarom zijn we vanavond naar het officiële toeristenbureau op Connaught Place gegaan. Een gigantisch plein/rotonde waar zo´n beetje alle luxe merken vertegenwoordigd zijn.

Toch geven wij de voorkeur aan de authentieke sfeer van de volksbuurt. Gelijk bij de tourist office maar een auto met chauffeur geboekt voor morgen. Vooral de prijs overtuigde ons. Voor nog geen vijftien euro beschikken wij morgen over een auto met chauffeur om de hele dag door Delhi te crossen en alle bezienswaardigheden te bekijken. Dit is wel zo handig want dan kunnen we de bagage meenemen en hij zet ons ´s avonds af bij het treinstation voor onze nachttrein naar Amritsar. Tussendoor hebben wij nog twee Indiase simkaartjes gekocht. Wel zo handig om elkaar of lokaal te kunnen bellen. Dit had nog wel wat voeten in aarde, hoezo bureaucratie in Nederland. We werden echter allervriendelijkst door een paar jongens in een onooglijk stalletje geholpen. Na drie kwartier werkte alles. Nu kunnen we bellen tot we er bij in slaap vallen. Net nog even wat gegeten op een roof restaurant hhmmmm lekker en nu lekker slapen

• 10 December 2011 - 08:57

Map:

Net wakker, zie ik jullie daar in New Dehli, schitterende straatbeelden en een mooi verhaal, zie meteen dat dit toch wel even heel "anders"is. Super. Gerard en Marian geniet van deze wereld en ik wens jullie heel veel onverwacht mooie momenten.

• 10 December 2011 - 09:54

Leydy:

Wat leuk om op zaterdagochtend wakker wordt en meteen kan genieten van jullie eerste beelden. En wat een goede ideeën brengen ze in New Delhi in de praktijk. Zouden ze in Europa nog iets van kunnen leren wat betreft bezuinigen. Gooi gewoon de dierentuin open en laat de dieren zelf hun voedsel op straat zoeken. Joh, dan kan er op de plaats van de dierentuin weer een mooie ambtenaren complex gebouwd worden. En die dieren die ik nu snel even op jullie foto's zie die hebben het volgens mij wel naar de zin lijkt me.
    En nu de komende dagen gaan jullie ook als een trein denk ik. Inclusief de racekak? Want die doet toch ook altijd graag mee. Varkens zijn daar dol op, heb ik ervaren. Of hebben ze die nog niet op straat losgelaten? Ik wens jullie een héél goeie enerverende en boeiende trip.

• 10 December 2011 - 11:50

Elly:

Wauw..... wat een andere wereld. Weten we wel natuurlijk maar zien is toch anders. Je kan het je bijna niet voorstellen. Veel sterkte met het vinden van de juiste " dingen" en juiste steegjes hahahaha

• 10 December 2011 - 12:03

Bernadette:

hey gerard en marian

zo te zien is de vlucht goed verlopen en zijn jullie begonnen met de reis het is wel echt een andere wereld veel plezier

groetjes

• 10 December 2011 - 13:28

Albert :

Ach ja ..ik kan de verleiding niet weerstaan om jullie allebei te vragen om een paar koelkast magneetjes mee te nemen voor mij ,waarvan ...aan jullie de keus !!..hoezo magneethobby !!...grinnek ,ze zullen wel denken thuis bij mij als ze de koeklast opentrekken voor een biertje...jee die heeft flink "doorgetrokken"
    maare ......haaa ...het ziet er allemaal weer heftig uit hoor ..Gerard en Marjan ..prachtig ...tot latersssssssssssssssss

• 10 December 2011 - 14:17

Chris - Abatsjo:

Sow zeg wat een mooi begin van jullie rondreis,
    ik kan alleen maar zeggen van helemaal geweldig en helemaal top
    en wat een geweldige indrukken gaan jullie opdoen

gr.
    Chris

• 10 December 2011 - 17:55

Truuske:

Hey Marian en Gerard, mooi hoor om te lezen! Wat een andere wereld, hoezo crisis? Geniet van alle eenvoud en jullie zullen verrijkt terug komen. Veel liefs je zus en groetjes van Evi

• 10 December 2011 - 21:52

Johan:

Goedenavond Marian en Gerard,

Ik ga er vanuit dat je in 1 nachtje aankomt in Amritsar in de staat Punjab. Jullie zullen zeker ook de Gouden tempel gaan bezoeken. Heb even op de kaart gekeken, het is vlak bij de grens met Pakistan.
    Veel plezier,

• 11 December 2011 - 08:16

Aty:

Goedemorgen Marian & Gerard,

Eindelijk ben ik achter van wie ik nu de mails kreeg, ik ken geen Gerard die op reis is dus durfde ik de mail niet open te maken, je weet maar nooit , Theo deed dat wel en zie de foto van jullie, leuk hoor ik hoop dat jullie veel plezier hebben en genieten van jullie vakantie .
    tot de volgende keer,

liefs Aty

• 11 December 2011 - 21:06

Jan:

Wauw - wat een herkenning - geweldig - echt India
    groetjes uit Emmen - Jan

• 12 December 2011 - 07:55

Ina Moltmaker:

Wat een andere wereld... je hoort er vaak over in de media, maar zo. De foto's spreken voor zich.
    Daar mogen mensen nog een aaltaartje maken, in Nederland mag dat zomaar niet.
    Hier dus een ander leven , samen met de kids de kerstboom opgezet het regent hier volop.
    Jullie zullen daar wel geen zon zien in die smog . Hoe gaat het met maag/darm gestel ?
    veel plezier tot mails gr ina