Als een Maharadja door Rajasthan - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Als een Maharadja door Rajasthan - Reisverslag uit New Delhi, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Als een Maharadja door Rajasthan

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

17 December 2011 | India, New Delhi

Voor de komende tien dagen hebben wij een auto met chauffeur gehuurd. Een Chrysler Tavera, een grote auto voor 7 personen. Een zeer ruime en comfortabele auto dus. Vanmorgen stond de auto keurig om acht uur voor ons Guesthouse en zijn we vertrokken. Allereerst hebben wij de rattentempel in Deshnok bezocht.

Vervolgens zijn we door gereden naar Shekawati. Dit gebied staat bekend om zijn Haveli´s. Dit zijn prachtige oude herenhuizen. Vooral Mandawa en Nawalgarh zijn bijzondere stadjes. Het lijkt alsof je twee honderd jaar terug bent in de tijd. Weinig tot geen toeristen, geen internet, de stroom valt om de haverklap uit en een mengeling van Arabische en Indische cultuur. Wij voelen ons de koning te rijk met onze auto en chauffeur. Onderweg kunnen we stoppen waar we willen en onze chauffeur spreekt redelijk Engels. Vannacht slapen wij in Nawalgarh in een Eco-guesthouse. Een mooie verzorgde kamer en warme douche.

Maar voordat we gaan slapen zijn we het stadje nog in geweest. Een bijzonder stadje met een aparte leuke oosterse sfeer. Het is één grote authentieke oosterse bazar. En het voelt alsof hier de tijd een paar jaar stil heeft gestaan, behalve dan de brommers en riksja´s. Aansluitend hebben wij gegeten in de Eco-lodge. Een prachtig guesthouse van dezelfde eigenaar als waar wij slapen. Deze lodge is helemaal opgebouwd van leem, koestront en soort van bamboe. Wij hebben er alleen gegeten, maar we mochten wel even alle schitterende kamerbungalowtjes bekijken. Je kunt er ook in tenten slapen. Maar dat heeft helemaal niets meer met kamperen te maken. De tenten hebben een volledige badkamer met op de vloeren en rondom wit marmer. Heelaas was het al te donker, daarom konden we de Haveli´s niet meer bezoeken, maar dat gaan wij morgenochtend doen voor we naar Jaipur gaan. Hopelijk hebben wij daar weer stroom en internet om de reisverslagen van de laatste dagen te uploaden.