Vroeg uit de veren - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Vroeg uit de veren - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Vroeg uit de veren

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

20 December 2011 | India, Jaisalmer

We zijn vroeg opgestaan zodat wij om al om zeven uur konden vertrekken naar de woestijnstad Jaisalmer. In totaal een reis van meer dan tien uur door de binnenlanden van Rajasthan. Dit was boeiend door dat wij de binnenweg namen via Phalodi met onderweg leuke dorpjes en een steeds afwisselend landschap. Onderweg nog een paar keer halt gehouden bij een vogelreservaat, een dorpje waar olie werd geperst uit een soort graan. Wat het precies was weten wij nog steeds niet. Veel toeristen komen hier niet en het is een zeer armoedig gebied. Overal waar wij stopten hadden wij binnen de kortste keren mensen om ons heen staan. Zoals bij de oliemolen, daar liep een hele klas uit om ons te bekijken. Het moet gezegd worden dat de mensen zeer vriendelijk zijn.

Nu zitten wij lekker na te genieten van onze vegetarische maaltijd op het dakterras van ons hotel. Alleen jammer dat er geen biertje. Morgen op de kamelen de woestijn in.

• 21 December 2011 - 18:42

Marco:

hee globetrotters , geweldig om jullie op de voet te volgen. genit er van want het is een wereld van verschil met hier. maar alles heeft zijn scharme ook hier . druk bezig nu met een actie voor 3 fm met inzamelen van geld , geniet van jullie trip, hier isn het soepkippenweer, jhahahaah.
    als ik er nou 1 vang dan wordt dat een lekkere pan vol kippesoep , ( grapje ) hahaha.

tip: Ik zal de bier koud zetten voor als jullie terug zijn voor jullie !!

grzzz uit arnhem van Marco

• 21 December 2011 - 19:27

Elly:

wauw marian wat zul jij genieten. Je straalt. De laatste keer op een kameel was in cran canaria samen weet je nog.Hey gerard dametje marian is vast een bikkel in india. Nog veel plezier.

• 24 December 2011 - 19:44

Herma:

Hallo Marian en Gerard

Mooie verhalen en foto's, een unieke ervaring om zo door India te reizen.
    Ik ben wel een beetje jaloers.
    Maar goed blijf genieten en alvast fijne kerstdagen in het verre India.

Groetjes uit Lemmer

• 25 December 2011 - 07:01

Leydy:

Hoi hoi reizigers, ik ben terug vanuit het zonnige Eilat en ben nu eindelijk alle verslagen aan het inhalen. Dus hebben jullie ook geen reactie van mij kunnen lezen.
    Wat me zo opvalt is die kleurrijkheid van India. Maar ook al die extremen die je daar tegenkomt. En dan denk ik natuurlijk aan die rattentempel. De tempel met ratten dat is natuurlijk nogal wat maar van waar die detectie poortjes. Mocht je geen ratten mee-jatten?
    Het is nu net kerstochtend en vandaag zullen bij jullie (of medereizigers) ook wel een bijzondere sfeer hangen. In ieder geval wil ik jullie vanaf hier een goede kerst toewensen.
    Have a nice trip.