Jodhpur de blauwe stad - Reisverslag uit Jodhpur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Jodhpur de blauwe stad - Reisverslag uit Jodhpur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Jodhpur de blauwe stad

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

22 December 2011 | India, Jodhpur

De weg naar Jodhpur is goed, maar onze chauffeur is zuinig op zijn auto en rijdt niet harder dan tachtig kilometer per uur. Toch waren wij redelijk op tijd, om twee uur in Jodhpur. De stad staat bekend om zijn blauwe huizen. Dit is omdat de Brahma´s, een soort van geestelijken deze huizen blauw schilderen. Blauw is de kleur van Hare Krishna. Boven op het immense en imposante fort konden wij dit duidelijk zien. Maar door dat het wat heiig was konden wij geen goede foto maken. Na het fort en het paleis hebben we wat sightseeing in de stad gedaan.´s Avonds zijn we op advies van onze chauffeur naar het restaurant On The Rocks wezen eten. Dit is echt een belevenis. We hebben er heerlijk gegeten in een soort van tuin. Alles is er prachtig aangekleed en daarnaast is er een soort van bar waar muziek is en je kunt dansen. Bovenal je kunt er bier krijgen en ze hebben vlees op het menu staan. Heerlijk na zoveel dagen vegetarisch. Jodphur is een stad waar je eigenlijk wat langer zou moeten blijven. Helaas hadden wij daar de tijd niet voor.

• 27 December 2011 - 09:22

Map:

Schitterende gebouwen zie ik robuust en toch ook binnen heel mooi fijntjes afgewerkt met goud en allerlei kleurrijk materiaal. Ik dacht dat de kleur van de Hare Krisjna oranje was, want ze lopen hier in Nederland in het oranje, maar nu ik hoor dat het blauw is, heel mooi zo'n hele blauwe stad. Wat een leuk toilet in Heaven guesthouse, de naam alleen al doet vermoeden waar jullie zijn. Natuurlijk wordt er overal lekker gegeten, dat is specialiteit van Gerard om dat uit te zoeken, daar heeftie zogezegd een neus voor.

• 28 December 2011 - 04:03

Leydy:

Wat leuk zo'n blauw toilet, wel eventje dus een paar treden op naar de hemel om je behoefte toch wat dichter bij de goden te parkeren.