Dagje toeren naar Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Dagje toeren naar Udaipur - Reisverslag uit Udaipur, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Dagje toeren naar Udaipur

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

23 December 2011 | India, Udaipur

Vanmorgen vroeg op en om half acht zaten weer in de auto. De weg is niet zo goed als naar Jodhpur, maar wel heel mooi. Langzaam aan kwamen we in een steeds afwisselender en ook groener gebied. Eindelijk hebben we dan de uitgestrekte woestenij van Rajasthan achter ons gelaten en zijn nu in Udaipur. Onderweg hebben wij nog wel hele leuke dorpjes en stadjes gezien. Tijdens een korte afsteker naar Luni hebben we daar nog een klein fort bekeken waar nu een mooi hotel in gevestigd is. We hebben er maar niet gegeten omdat het nogal prijzig is. Daarom onderweg maar enkele hapjes genomen en een paar keer thee gedronken. Langs de weg kun je trouwens hele lekkere warme hapjes eten zoals samosa. Dit is een klein driehoekig deeg pakketje waar wat groenten en massala in is verwerkt en dit wordt dan in olie gebakken. Verder was er nog een prachtige tempel onderweg die we hebben bekeken. Het is een compleet van wit marmer opgetrokken gebouw en is uitstekend onderhouden. Heel wat anders dan wij tot nog toe hebben gezien.

Zoals gezegd wordt het landschap richting Udaipur steeds groener en er is ook steeds meer landbouw. Er is weinig water, maar de boeren hebben een ingenieus benaderingssysteem dat al honderden jaren bestaat. Een van die watermolens, aangedreven door ossen hebben wij van dichterbij bekeken.

Aangekomen in Udaipur snel ingecheckt in ons guesthouse. We blijven hier drie nachten om de Kerst door te brengen, daarom kunnen we het wat rustiger aandoen. ´s Avonds nog wel een traditionele dans en muziek voorstelling in de Bangori Ki Haveli bijgewoond. Daar werden allerlei soorten van dans opgevoerd en een hilarische poppentheater voorstelling. Zeer komisch om te zien.

• 28 December 2011 - 04:09

Leydy:

Jullie foto's gecombineerd met de teksten geven een mooie indruk van de reis. Wat me opvalt dat het op vele plaatsen toch nog aardig koeltjes of wellicht soms koud is. Want ik zie regelmatig dat jullie een trui of jack dragen. Maar dat komt waarschijnlijk door de woestijn of soms dat jullie het hogerop hebben gezocht. Ja dan zijn de lage gebieden met hoge temperaturen wel wat anders lijkt me.