Treintrip naar Gwalior - Reisverslag uit Agra, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Treintrip naar Gwalior - Reisverslag uit Agra, India van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Treintrip naar Gwalior

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

29 December 2011 | India, Agra

We zijn de drukte van Agra even ontvlucht en zijn met de trein op en neer geweest naar Gwalior. Een stad op ongeveer twee uur treinen. Echter op de heenreis zaten wij in een boemel. Na ruim drie uur kwamen wij tegen de middag aan in Gwalior. Eerst maar eens wat gegeten en daarna wederom een fort bezocht. Wat een enorme klim was. Maar na vijf minuten bleek de fort moeheid toch echt toe geslagen te hebben en zijn we weer bergafwaarts gegaan naar een leuk paleis.

Het paleis wordt nog steeds bewoond door de Maharadja en is slechts voor een deel te bezichtigen. Indrukwekkend waren de enorme kroonluchters van elk drie en een halve ton die met tien olifanten omhoog gehesen zijn. De ontvangsthal was ook bijzonder door dat er maar liefst vijfhonderd en vijftig kilo goud in verwerkt is. De dinerroom is zo groot van afmeting dat er een treinrail over de lange tafels loopt om iedereen te voorzien van een drankje of hapje. Tegen de avond waren wij weer terug op onze stek.