1864 bochten naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu 1864 bochten naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

1864 bochten naar Mae Hong Son

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

01 Juli 2012 | Thailand, Mae Hong Son

Vanmorgen werden we keurig op tijd opgehaald door Nituan onze chauffeur met busje. Nituan of Tuan voor vrienden kende Gerard van vier jaar geleden. Zodoende konden wij weer contact met hem zoeken. Tuan spreekt redelijk Engels en heeft een prachtig busje. Wel een toppunt van luxe om met zo’n busje voor negen personen helemaal voor ons zelf te hebben. Tuan is erg zuinig op zijn nieuwe bus waarvan de stoelen een relax stand hebben zodat je geheel plat kunt liggen.

Vandaag gaan we van Pai naar Mae Hong Son over een weg met 1864 bochten. Deze lijdt ons door het schitterende berg en jungle landschap van Noord Thailand. Onderweg doen we nog een aantal bezienswaardigheden aan zoals; een chinees dorpje, de Tham Nam Lod caves en de Fish caves. Ondertussen zien we ook nog een aardig Lisu dorpje. De Tham Nam Lod caves zijn niet zeer speciaal maar wel zeer groot. Vooral het uitzicht van binnen uit naar buiten is heel mooi.

De Fish caves is een bijzondere attractie. Bij de ingang kun je een zakje met visvoer kopen en deze aan de “Heilige” vissen voeren. De vissen zien er dan ook wel doorvoed uit. In de grot zelf zie je nauwelijks nog water, slechts vis als je er een hand voer in gooit. Op tijd in de middag arriveren wij in Mae Hong Son. Boven op de heuvel bezoeken wij de witte pagode met een uitzicht over de stad. Daarna hebben we nog gelegenheid het stadje kort bij daglicht te bekijken. Vanavond zijn we nog een keer de stad in geweest om te eten en de verlichte tempel te bezichtigen. Nu lekker slapen in ons wel bijzonder Guesthouse Coffee Morning. Ze hebben hier naast lekkere koffie ook heerlijke chocolade gebak.

• 02 Juli 2012 - 03:48

Leydy:

Nou als ik al die vissen zo bij elkaar zie spartelen dan krijg ik het toch even spaans benauwd. En wat heerlijk is het dat je na vier jaar weer je oude chauffeur mag ontmoeten en het weer helemaal thuis voelt. Dat vertrouwen in mensen wordt zo ook wel wat aangewakkerd neem ik aan.
    Verder vind ik zo'n mooi houten thais guesthouse helemaal te gek. Zoveel sfeer die je daarbij voelt. En kwaliteit natuurlijk. Ik wens jullie verder een heel mooie trip, ook naar het zuiden.

• 02 Juli 2012 - 17:31

Marion: