Ping Pong club en andere cultuur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Ping Pong club en andere cultuur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Ping Pong club en andere cultuur

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

19 Juli 2012 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen zonder noemenswaardige vertraging met de nachttrein aangekomen in Bangkok. Het is en blijft een belevenis en een prettige manier van reizen. Omdat wij ’s ochtends al om 08.00 uur in het hotel waren konden we nog niet inchecken. Daarom eerst de bagage in opslag gegeven en de directe omgeving een beetje verkend en een ontbijtje genomen.

Vervolgens hebben wij ons hart op kunnen halen in de twee grootste Shopping Mals van Bangkok. Eerst naar het super chique Paragon en daarna in het giga grote MBK, waar je elke copy van welk merk dan ook kunt kopen. Aan het eind van de middag en de avond ons in het walhalla van de backpackers begeven. Khaosan Road en Rambuttri Road, waar wij ook ons Guesthouse hebben, is één en al bedrijvigheid, lawaai en één groot feest. Je moet er wel tegen kunnen. Het is een drukte van belang met eettentjes, tattoo / piercingshops, nep horloges / kleding, cocktails per emmer, live music, rare figuren en standjes waar je een rijbewijs of diploma van een universiteit kunt kopen enz. Kortom niet te beschrijven wereldje. Khaosan Road en Rambuttri Road is de ‘Place to be’ voor backpackers. Maar na twee dagen heb je het ook wel gehad.

In de afgelopen weken hebben wij menig keer gehoord over de Ping Pong clubs in Bangkok. Dat wilden wij natuurlijk niet missen. Vanavond zijn wij dan ook naar zo’n club geweest. Anders dan de naam doet vermoeden hebben wij daar veel gezien behalve pingpongen. In één of andere obscure en afgelegen plek, waar wij met de TukTuk naar toe gebracht zijn, krijgen wij een wel héél bijzondere “show” te zien. In een vrij donker hol vol met voornamelijk toeristen (mannen én vrouwen), geven de showdames een staaltje van lichaamsbeheersing weg. Je kunt het zo gek niet bedenken wat de dames presteren, variërend van met een blaaspijp ballonnen kapot schieten, colaflesjes openen, waslijnen met belletjes / bloemetjes ophangen, bananen / pingpongballetjes weg schieten, sigaret roken enz. enz. Het zijn geen olympische sporten maar de dames waren er zéér bedreven in. Moet je toch een keer gezien hebben. Na deze vermoeiende dag maar snel gaan slapen.