Nepal en Tibet - Reisverslagen van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Nepal en Tibet - Reisverslagen van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Na onze laatste reis door Zuid Amerika (Peru en Bolivia) weer terug naar Azië. Dit continent blijft ons toch trekken. Eindelijk dan naar Nepal en vooral ook Tibet. We zijn zeer benieuwd naar deze twee landen in de Himalaya. Behalve de natuur natuurlijk, zijn wij gefascineerd naar de mensen en de cultuur. Nadat we India, China en Birma al hebben bezocht, is dit voor ons een witte vlek in het hart van de Himalaya met zijn imposante bergen. Een bezoek aan het basiskamp voor de beklimming van de Mount Everest zal zeker één van de hoogtepunten voor ons worden.
Zoals al onze reizen doen wij dit volledig op eigen gelegenheid en zien wel waar het schip strand. Een uitzondering is Tibet. Daar kunnen we niet anders dan georganiseerd, vanwege de visa en permits. Via een Nepalees contact (Nilam) gaan wij met een chauffeur, gids en landrover Tibet door.
We zullen het beleven, voelen en zien.

Maar ons motto is en blijft:
Een toerist weet niet waar hij geweest is. Een reiziger weet niet waar hij naar toe gaat!