Vertrek naar Zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Vertrek naar Zuid Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Zuid Thailand

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Juli 2012 | Thailand, Phuket

Na twee dagen chillen in Chang Mai zijn we weer toe aan actie. Voordat we in het vliegtuig stappen naar Phuket, sluiten we ons verblijf in Chang Mai af met een bezoek aan een Muay Thai boxing fight. Eerst eten we nog in een echt Thais restaurant Huen Phen. Vooral de inrichting is zeer sfeervol we genieten hier dan ook volop van. De thaise rijsttafel is een aanrader. Aangekomen bij het Thaphae Boxing stadium, blijken er zeven real Muay Thai fights plaats te vinden. Vol verwachting laten we ons naar onze plaatsen brengen. Al met al zijn het wel wat schijnvertoningen en vooral voor de toeristen in scene gezet. Maar des al niet te min toch even leuk om mee te maakt.

Nu op weg naar Zuid Thailand, we vliegen naar Phuket om daarna direct met de ferry door te gaan naar Koh Yao Noi. Met een klein uurtje vertraging landen we op Phuket airport. Daardoor wordt het nog spannend of we de laatste boot kunnen pakken naar onze eind bestemming. Gelukkig gaat dat goed. Na een half uurtje met de taxi arriveren wij bij de Bang Rong pier.

De ferry blijkt slechts een plaatselijke veredelde vissersboot te zijn. Maar dat mag de pret niet drukken. Op Koh Yao Noi worden we netjes door een Songteaw opgehaald, die door ons Guesthouse Sabai Corner bungalows is geregeld. Wat dat betreft mogen wij niet klagen. Alles loopt gesmeerd. Op Sabai Corner gaan we nog snel wat eten om daarna snel naar bed te gaan.