James Bond Island en slapen op Koh Panyee - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu James Bond Island en slapen op Koh Panyee - Reisverslag uit Phangnga, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

James Bond Island en slapen op Koh Panyee

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

08 Juli 2012 | Thailand, Phangnga

De tijd vliegt en we hebben het tempo er weer goed in. Behalve dat wij in Phang Nga een paar uur moeten wachten voor onze trip door de Bay van Phang Nga. Na wat vertraging omdat we op drie Italianen moeten wachten, vertrekken we om 14.30 uur. Het regent dat het giet als wij met een longtailboat vertrekken. Een prachtige tocht ondanks of misschien mede dankzij het slechte weer. Op de juiste momenten is het net even droog. Via uitgestrekte mangrove bossen varen we richting James Bond eiland. Dit eiland is niet zo groot maar een beauty. Hier zijn de belangrijkste scenes uit de film ‘The man with the Golden gun’ opgenomen. Het is een populaire bestemming voor toeristische dagtrips. Je vaart door een werkelijk prachtig natuurgebied met ademloos mooie stijl uit het water oprijzende Karstgebergten. Deze vormen een aaneenschakeling van eilandjes. Op onze tour bezoeken wij ook nog een grot waar we met onze longtailboat onderdoor varen. Een schitterend natuurverschijnsel.

Tegen het vallen van de avond komen we op Koh Panyee aan. Dit is een uniek vissersdorp. Het hele dorp is op palen in de zee gebouwd en wordt bewoond door moslim vissers. Als enige toerist brengen wij hier de nacht door. We verblijven hier in een keurig zuurstok gekleurd Guesthouse. Alles is in de puntjes verzorgd. We krijgen een welkomstdrankje met hapje en later een heerlijke maaltijd met vis. ’s Avonds lopen wij nog even door het dorpje in de stromende regen om het plaatselijke leven te beleven. Opvallend is dat de mensen ons ook hier heel vriendelijk benaderen.

Na een lekker ontbijt zijn wij vanmorgen door een longtailboat weer opgehaald om ons terug te brengen naar Phang Nga. Het weer is een stuk beter en de zon komt er zelfs door. Dit hele tripje inclusief alles kost nog geen achtentwintig euro p/p. Zou wat voor Marion zijn om op te nemen in haar reisprogramma voor Thailand!
We hebben geluk, wij kunnen direct in de lokale bus stappen voor onze reis naar het Rainforrest van Khao Sok. In Tapua Ka hebben wij een overstap naar een luxe airconditioned bus. Omdat we een uurtje moeten wachten kunnen wij hier een lokale lunch nemen. Voor nog geen negentig cent krijgen wij hier een bord gebakken rijst met krab. Het smaakt heerlijk.

• 08 Juli 2012 - 20:41

Riet:

Het heeft hier vandaag ook erg veel geregend maar we hadden niet die geweldige belevingen die jullie wel hebben. Dus ja, nog steeds zou ik zo met jullie mee willen. Marion, mocht je gezelschap nodig hebben om deze gebieden te verkennen, laat het maar weten.,,,hahaha.
    Geniet ze, groetjes Paul en Riet

• 09 Juli 2012 - 01:31

Micky :

M&M

• 09 Juli 2012 - 08:06

Elly:

Het ziet er allemaal weer ondernemend uit. Prachtig. Alles weer goed geregeld. Geniet ervan.....groetjes

• 09 Juli 2012 - 19:11

Marion:

Even aan het bijlezen wat jullie de laatste dagen weer allemaal hebben gedaan.
    Jammer dat het weer toch wel te wensen overlaat.
    Als ik al die prachtige foto's zie, en ook niet onbelangrijk de prijs van bovenstaande tour, zou ik zo mijn koffer gaan pakken! Thailand komt nu toch wel erg hoog op het verlanglijstje te staan.
    Ik zie hieronder ook op het lijstje van Paul en Riet. Heel wat anders dan Egypte!

• 10 Juli 2012 - 05:44

Map:

Geweldig die boomhut "Tarzan en Jane", wat een comfort, ook zo hoog boven de grond en hangen er ook lianen onder om aan te slingeren? Lijkt me een schitterend eiland, eigenlijk alles wat jullie tegen komen heeft zo z'n charme, genieten dus.