Geboorte plaats van Buddha - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Geboorte plaats van Buddha - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Geboorte plaats van Buddha

Door: Marian en Gerard

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

19 December 2014 | Nepal, Lumbini

Vandaag vertrekken wij met een locale bus naar Lumbini, bekend omdat het de geboorte plaats van Buddha is. Het reizen met een locale bus is een ervaring op zichzelf. We reizen met een rechtstreekse bus is ons verteld. Wat dat precies inhoud is ons niet helemaal duidelijk omdat deze om de haverklap stop. De "conducteur" doet erg goed zijn best medepassagier te ronselen. Na 2 overstapt die erg snel verlopen komen we laat in de middag in Lumbini aan.

Onderweg was het weer heerlijk, lekker warm en zonnig. Ook is het leuk om op deze manier te reizen, je ziet van alles langs komen. In de stops maken we met de bewoners van Nepal een praatje. Vooral de gopro en de elektronische sigaret heeft veel belangstelling.

Na een goede nachtrust bekijken we Lumbini.
We bezoeken de geboorte plaats van Buddha en daarna worden we per auto naar een plek gebracht met allerlei tempel gebouwd door allerlei nationaliteiten. Tja, niet echt ons ding. Smiddags wandelen we door Lumbini, meer ons ding. We maken her en der een praatje. Lekker relax wat rond banjeren.
Morgen vertrekken we met een toeristenbus weer verder.

We beseffen dat de kwaliteit van de foto's en video's niet dat is wat jullie van ons gewend zijn, ze zijn onbewerkt en komen van de gopro. Maar we willen jullie op deze manier toch laten mee genieten van onze reis.

• 19 December 2014 - 12:37

Joke & Tjon:

Super wat een beleving we kijken uit naar de foto's maar voor ons zijn ze erg mooi !!
    Hier in Nederland is het regenachtig gewoon erg nat.

• 19 December 2014 - 12:48

Leydy Lübbers:

Hallo reizigers,
    Ik heb zojuist jullie verslagen van afgelopen dagen gelezen. Ik lees ze wel maar ben te druk om te reageren. Want ik heb besloten om op 29 en 30 december een TAO open huis te organiseren ter ere van het 25 jarig jubileum van mijn bedrijf en de verhuizing. De ene dag voor zakenrelaties de andere dag voor prive mensen.
    Maar doordat ik net 11 dagen op cruise ben geweest heb ik het bere druk en dus .... Wens ik jullie een super goede reis en als het me lukt om te reageren dan doe ik dat. Maar dit keer zal het zeer beperkt zijn. Hoop jullie wel na terugkeer snel te ontmoeten. Groetjes Leydy

• 21 December 2014 - 18:50

Elly:

Ziet er weer heel afwissend uit. mooi hoor. Toch al meer berichtjes als dat ik had verwacht. Goed zo hahahahha. groetjes

• 22 December 2014 - 09:16

Map:

Erg leuk ook om de filmpjes te zien, geeft een mooi beeld van waar jullie zijn. Ik zie weinig andere toeristen. Het heeft ook z'n voordelen om met een lokale bus te gaan, duurt alleen wat langer....
    Wel lekker dat het zonnetje nu ook schijnt, dan ziet het geheel er iets mooier uit. De schoolklas is erg enthousiast, geweldig.