Dag 2 Jungle Trek - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Dag 2 Jungle Trek - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Dag 2 Jungle Trek

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

29 Juni 2012 | Thailand, Mae Hong Son

De volgende ochtend gaan wij bij licht het prachtige dorpje nog wat nader verkennen. De kinderen blijven aan onze benen hangen. Als wij dan vertrekken, is dit tot groot verdriet van de kinderen die huilend achter blijven. De tweede dag is niet de aller zwaarste. We moeten wel weer de nodige hoogte verschillen overwinnen maar we lopen nu meer ons eigen tempo. Onderweg kruizen wij diverse keren een rivier. De ene keer kan dat over een wankele hangbrug, maar soms moeten wij hem echt doorwaden. Met apparatuur, als camera en IPhones bij ons, wel wat riskant. Maar Sunshine onze gids neemt alles op zijn nek en zo waden we de rivier met een behoorlijk krachtige stroming door.

Halverwege hebben wij rust in een klein Lahu dorpje waar de olifanten rondlopen. We ontmoeten daar een Nederlands stel uit de buurt van Almelo die de trek in omgekeerde volgorde lopen. Zij hebben net een zware tocht van twee bergen achter de kiezen die ons de volgende dag te wachten staat. Gerard ontmoet hier ook Mr. Tschaj, de gids die hij vier jaar geleden had. Vervolgens zijn wij doorgelopen en nog een berg beklommen om aan te komen in een wat groter Karen dorp. Dit gaat over alles behalve gebaande paden. Recht door de jungle via een olifantenspoor waar je als mens nauwelijks uit de voeten komt. De sporen van de olifanten zijn soms tot een halve meter diep en bijzonder glibberig. Sunshine kent het dorp op zijn duimpje, omdat hij zelf Karen is helpt dit ook om contact met de plaatselijke bevolking tekomen.

We sluiten de dag af met een tocht van een klein uurtje op de rug van een olifant. Verbazingwekkend hoe stijl een dergelijk log beest de enorm steile en modderige hellingen neemt en het gemak waarmee hij de rivier doorwaad. Na deze prachtige tocht door het schitterende natuurgebied genieten we van een lokale maaltijd en gaan wederom vroeg naar bed. We weten dat de volgende dag heel zwaar zal worden.