Dag 1 Jungle Trek - Reisverslag uit Pai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Dag 1 Jungle Trek - Reisverslag uit Pai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Dag 1 Jungle Trek

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

28 Juni 2012 | Thailand, Pai

Dan is het eindelijk zover. We beginnen de trek direct met de beklimming van een hele steile berg van boven de 1000 meter. Onervaren als wij zijn lopen wij aan het begin veel te snel en dat breekt ons al snel op. Na een half uurtje zijn we letterlijk gebroken. Toch maar even omschakelen in een lagere versnelling en dat helpt. Na een kleine drie uur komen we, net voor het donker wordt, aan in een prachtig authentiek Lahu dorpje. Er is nauwelijks van enig comfort te spreken. Geen elektriciteit, water of wat dan ook. Ze hebben zelfs geen zonnepaneel om een lampje te laten branden, wat we verderop wel hebben gezien.

We worden er warm onthaald. Natuurlijk wordt geprobeerd ons eerst wat souvenirs te verkopen. Daarna hebben we snel contact met de bevolking en vooral de kinderen. Zij krijgen van ons een paar ballonnen en een paar dropjes. We kunnen dan ook gelijk niet meer kapot. De kinderen zijn niet meer weg te slaan. Ook de andere inwoners genieten van de drop en de meegenomen Hollandse kaas. De voet van Marian trekt wel veel aandacht en ze krijgt spontaan een voetmassage. Na een lekkere lokale jungle maaltijd bij kaarslicht gaan wij met de kippen op stok, zoals het hele dorp.

• 29 Juni 2012 - 16:57

Elly:

nou als ik jullie guesthouse zie dan moet ik even denken aan mijn verblijf in canada. Daar hadden we commentaar op een paar smerige pannen..... hahaahahahahaha. Waar gaat het dan over denk ik nu.

• 29 Juni 2012 - 17:05

Map.:

Geweldig wat een avontuur. Wat leuk dat jullie dropjes, ballonnen en kaas uit delen, echt mooi.
    Spectaculaire foto's ook nu weer.

• 29 Juni 2012 - 20:15

Margareth Icare:

Prachtig om te lezen, je gaat er helemaal in op en geweldige fotoreportage!!!! Hopelijk heb je niet te veel last van je gekneusde voet. Het is een hele mooie ervaring!!! Nog heel veel plezier!!!!

• 29 Juni 2012 - 22:58

Leydy:

Ik geniet van de prachtige fotoserie.