Met de nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Met de nachttrein naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein naar Chiang Mai

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

25 Juni 2012 | Thailand, Chiang Mai

En een ervaring was het! Heel wat anders dan de NS. Na nog even op het station een plaatselijk festival bij te hebben gewoond zijn we om 20.00 uur vertrokken met de nachttrein naar Chiang Mai. Het begint al goed je bed wordt netjes opgemaakt als je instapt.

Na ons te hebben geïnstalleerd, bezoeken we de restauratiewagon. Echt super! We hadden al gegeten maar konden de verleiding niet weerstaan. We hebben gekozen voor één kop Tom Yum Hot Soup. En HOT was hij! Verder was die ene kop soep voor ons tweeën meer dan voldoende. Op de achtergrond speelde continue John Denver en schijnbaar rijkte het repertoire ook niet verder. We hebben echt genoten van de prachtig ingerichte restauratiewagen.

In de trein mag je natuurlijk niet roken. Maar de Thai zijn heel inventief. In de tussenruimten tussen twee wagonstellen is een soort van niemandsland met ruim kierende deuren waardoor natuurlijke ventilatie komt. Schijnbaar hebben ze hier een soort van gedoogbeleid ten aanzien van het roken gecreëerd. Daar hebben we dan ook regelmatig gebruik van gemaakt dit gaf ons volop de gelegenheid tot een babbel met de diverse passerende Thai.

Met twee uur vertraging zijn we vanmorgen in Chiang Mai aangekomen. De reden van deze vertraging is ons een compleet raadsel omdat wij in de volle overtuiging waren dat er geen oponthoud was. Misschien hebben we dan toch beter geslapen dan wij dachten.
Na wat noodzakelijk dingen te hebben geregeld voor de komende dagen hebben we een kleine wandeling door Chiang Mai gemaakt. Ook nog even langs de Farmacie geweest voor extra medicijnen voor Marian.

• 25 Juni 2012 - 15:49

Elly:

Nou nou daar kan de ns nog een puntje aan zuigen hahahaha.
    Ziet er allemaal weer leuk uit. Go on....

• 25 Juni 2012 - 18:22

Map:

Dit verhaal zit bij de goede reisverslagen de 2 volgende zitten bij de trip naar India.

• 26 Juni 2012 - 06:19

Map:

Vanmorgen ziet alles er weer goed uit, de reisverslagen in de goeie map.