De Tempels van Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu De Tempels van Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

De Tempels van Ayutthaya

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

24 Juni 2012 | Thailand, Ayutthaya

Vanmorgen hebben we eerst eens goed uitgeslapen. De enkel van Marian is wel helemaal blauw geworden maar de pijn is een stuk minder. Hopelijk knapt het snel op. Na een lekker ontbijt, voor drie uurtjes een tuktuk gehuurd om de tempels te bezoeken. De beste manier als je niet goed te voet bent. Onze tuktuk chauffeur wilde ons de Chedi What Camplum laten zien omdat het volgens hem een hele bijzondere tempel is. En het moet gezegd, het is echt een highlight. Daarna nog vijf of zes andere tempels bezocht. De tempels van Ayutthaya zijn bijzonder omdat ze voor een belangrijk deel uit de tijd van het Khmer koninkrijk stammen. Wat architectuur betreft hebben ze veel gelijkenis met de beroemde Angkor What in Cambodja. Het leuke aan de tempels is dat de meeste nog gebruikt worden. Er lopen veel monniken rond waardoor het heel levendig en interessant is.

Het Boeddhisme als geloof wordt hier toch anders beleefd dan bij ons thuis. We hebben de meest wonderlijke dingen gezien. Het bladgoud wordt hier met grote hoeveelheden verkocht om op de Boeddhabeelden te plakken. Voor wie het niet geloofd maar het geld groeit hier letterlijk aan de boom. Voor de ongelovigen hebben wij even wat foto’s gemaakt. Geld en geloof is ook hier onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo hebben wij een aantal keren in het midden van de tempel een grote kluis pontificaal zien staan tussen de goud beklede Boeddha’s.

Op de lokale markt hebben wij nog wat fruit gekocht, de meesten kennen we niet bij naam. Wel smaakt het super. Verder wat gerelaxt op het terras van het Guesthouse. Marian werd daar spontaan benaderd door een mooie jonge Thaise vrouw die haar liefdesproblemen met een Engelse jongen wilde bespreken. Hopelijk heeft ze wat gehad aan de adviezen van een “deskundige”.

Nog even en dan worden we door onze tuktuk opgehaald om naar het treinstation te worden gebracht. Daar nemen we om 20.00 uur de nachttrein naar Chiang Mai. Wordt vast ook een ervaring.

• 24 Juni 2012 - 11:14

Map:

Ziet er al weer geweldig uit Gerard en Marian....zei ik, vanuit een zeer regenachtig Nederland. Hoop dat Marian niet te veel last heeft van haar voet. Zo te zien loopt ze er nog wel een beetje mee.
    Het avontuur lonkt jullie tegemoet, goede reis verder.

• 24 Juni 2012 - 12:42

Jeannette Dhondt:

Een déja vu voor mij. Veel foto's roepen herinneringen op.
    Geniet ervan.
    Ik hoop dat jullie de regenbuien bespaard blijven.
    Als het gaat regenen is het heftig, maar daarna is het ook wel over.
    Goeie treinreis. Ik heb hem in omgekeerde volgorde gemaakt.

• 24 Juni 2012 - 12:51

Hello From Yuki:

hi i am yuki from japan. i met you in vietnum.
    you and marian are now in thailand!
    i guess it is the beginning of wet season as japan now.
    take care and have a great time...

• 24 Juni 2012 - 16:17

Mies:

Hier nog even een goeie tip voor een leuk questhouse in ChiangMai.
    Julie Guesthouse
    7/1 Soi 5, Phrapokklao, Muang,
    CHIANG MAI 50200 - THAILAND
    00-66-53-274355

Is echt een aanrader, relaxte sfeer, goeie betaalbar kamers en nog lekker eten ook.

Groet,

Mies

• 24 Juni 2012 - 20:01

Marleen:

op de video zag ik dat Marjan alwel weer kon lopen op haar zere voet maar toch nog niet van harte.
    Ik hoop dat de treinreis nog voor een helende rust zorgt en jullie|Chiang Mai te voet kunnen verkennen.