Dagtrip naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Dagtrip naar het Noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Dagtrip naar het Noorden

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

26 Juni 2012 | Thailand, Chiang Mai

Nog snel even het voorlopig laatste reisverslag voordat wij vier dagen de jungle in gaan voor onze trek. Vandaag hebben wij zo’n beetje alle highlights van het noorden, die je normaal in drie dagen doet, in één dag gedaan.

Achtereenvolgens hebben wij bezocht; een hotspring waar we kwartel eieren gekookt hebben en de White Temple als Thaise variant op Gaudi. Vervolgens hebben we de Golden Triangle, grens tussen Thailand, Birma en Loas bezocht met een uitstapje naar Laos. Daarna nog naar Mae Sai, de grens met Birma en tot slot een bezoek gebracht aan een dorpje met verschillende bergvolkeren, waaronder de Akha’s, Karen, Longnecks en Long Ears. Van de ene kant was het dorpje toeristisch maar het had zeker een bepaalde authenticiteit omdat ze er nog daadwerkelijk leven.

De trip was wel vermoeiend maar zeker de moeite waard. Op één dag hebben wij het meest luxe (gouden) toilet van Thailand gezien en de meest primitieve wc en badkamer. Morgenvroeg maken wij ons op voor een vierdaagse Jungle trek. Hopelijk houdt de voet van Marian het.

• 25 Juni 2012 - 18:19

Map:

Wat een geweldige mooie trip en erg lange nekken, zo lang had ik ze niet verwacht.
    Druk programma maar dat ben ik wel van jullie gewend.
    We zitten in 1 keer met dit verhaal en foto's in de reis naar India van dec/jan, kijk maar even hoe het verder gaat. groetjes en veel plezier bij jullie jungle tocht.

• 25 Juni 2012 - 20:38

Ruud:

Leuke trip zeg! Leuk om alles te volgen en zeker met de foto's.
    Veel plezier in de jungle en Marian, veel sterkte met je voet!
    Die langnekken is zijn wel heel bijzonder, gek gezicht......

Greetz, Ruud

• 26 Juni 2012 - 12:39

Debney:

Wat ziet dat er gaaf en apart uit die Golden Triangle!

• 26 Juni 2012 - 19:02

Elly:

druk..druk...druk...Maar weer fantastisch om allemaal te zien.
    Die lange nekken zien er toch wel erg vreemd uit. Jullie zien weer aparte en mooie dingen. Veel plezier in de jungle. Have fun....

• 26 Juni 2012 - 19:17

Marion:

Ziet er fantastisch uit.
    Ik ga toch ook maar eens een paar brochures over Thailand openslaan!
    Ben al weer benieuwd naar jullie jungletocht!