Aanloop naar de Jungle Trek - Reisverslag uit Pai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Aanloop naar de Jungle Trek - Reisverslag uit Pai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Aanloop naar de Jungle Trek

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

27 Juni 2012 | Thailand, Pai

Pfff……… terug in de bewoonde wereld en weer gelegenheid om dit reisverslag bij tewerken.
Na een heerlijk ontbijtje werden we precies om 9.00 uur door onze gids Sunshine en zijn chauffeur opgehaald. Om een trekking te kunnen doen moet je je melden bij de toeristenpolitie. Dus eerst maar een bezoekje aan het politiebureau om de nodige papieren in te vullen, paspoort te kopieren enz. Na de toestemming konden we op stap.

Voor de laatste boodschappen zijn we naar een locale markt geweest. Sunshine kocht hier voor de komende vier dagen profiant waaronder groenten, brood, kip en vis. Wij hadden wel onze bedenkingen of dit goed zou blijven.

Voordat we aan onze Jungle Trek begonnen, vroeg Sunshine of we nog even wilden spelen met een paar tijgers. Het Tiger Kingdom ligt op onze route en dat laten wij ons niet ontgaan. Daar aangekomen kiezen we er dan ook voor om maar gelijk met de twee grootste tijgers te spelen. Hoe je het ook went of keert, spannend blijft het toch wel. Want in dezelfde kooi lopen vier tijgers en drie bewakers. Vooraf moesten we nog even een verklaring tekenen dat alles op eigen risico is en voor dat we de kooi in gingen kregen we de nodige instructies wat wel en vooral niet te doen.

Na dit avontuurtje gingen we naar een wildwater rafting. We hoefden dit niet persé te doen, maar omdat wij de trekking in omgekeerde volgorde deden zouden wij anders het bamboe raften missen. We willen namelijk zo dicht mogelijk bij Pai eindigen en niet terug naar Chiang Mai. Daarom was de vierdaagse trekking voor ons aangepast. Het raften met een rubberboot is toch wel even wat anders dan met een bamboe raft de rivier af gaan. Dit was erg leuk en hadden wij eerlijk gezegd niet op gerekend. Bepaalde delen waren best wel heftig.

• 29 Juni 2012 - 16:52

Elly:

wat een prachtige dieren..........spannend. En dat raften nou petje af hoor, ziet er pittig uit.

• 29 Juni 2012 - 16:59

Map:

Geweldige foto's vooral die met de tijgers, zijn ze echt fit of worden ze een beetje gedrogeerd.
    Lijkt me wel heftig en leuk voor een poster thuis boven de bank. Het raften vind ik ook heel tof.
    Ziet er goed uit.