Laatste etappe Mae Hong Son Loop - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Laatste etappe Mae Hong Son Loop - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Laatste etappe Mae Hong Son Loop

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

04 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag al weer de laatste etappe terug naar Chiang Mai. Vanmorgen vroeg vertrokken uit Mae Chaem om de Doi Inthanon over te gaan richting Chom Tong.

Onderweg nog wat bezienswaardigheden bezocht zoals een mooie waterval, een berg markt waar de Mhong vooral honing en gedroogd fruit verkopen om vervolgens een project van de Koning te bezoeken. Aansluitend weer richting bewoonde wereld waar wij in Chom Tong een leuke tempel hebben bezocht. Hier hebben wij twee kleine vogeltjes gekocht om deze vrij te laten. Dit is één van de vele gewoonten hier in Thailand. Het is een offer dat je brengt en dat staat voor wens tot een vrij leven. We hadden natuurlijk ook kikkers kunnen kopen om over problemen die je tegen komt heen te kunnen springen. Zo heb je ook slangen, vissen enz. enz. Vul zelf maar in. Tegen een uur of twaalf bracht Tuan ons naar een typisch Noord Thais restaurant waar we een origineel Noord Thaise noodle soep hebben gegeten.

• 06 Juli 2012 - 22:24

Leydy:

Nou wat is dat nou. Doi Suthep met een kabellift??? Dat geloof je toch niet. Dat mag niet mogen. En jullie daar met je luie .... op zittend?
    Nou ja, het is dat die trekking jullie misschien een beetje heeft uitgeput. We hebben het er niet meer over.
    Een goeie reis en geniet in het zuiden van zon, zee en strand.

• 06 Juli 2012 - 22:53

Jane:

Hallo Gerard en Marian. Fijn dat alles zo goed verloopt. Ik heb wel allerlei vragen aan jullie, maar die stel ik makkelijker in Ned. We hebben nog geen vacantieplannen, dus moet er tijd zijn om op korte termijn naar Zuidwolde te gaan. Afgesproken.
    Als ik jullie verslagen lees en de foto's zie dan ben ik Thailand aan het herkouwen. Heerlijk! Marian was jij ook zo onder de indruk van al die handvaardigheids technieken/werkzaamheden. En het werk van de zijderups? Je weet nu waarom zijde zo duur is.
    Nu even iets uit Hilversum. Gisterenavond had Boudewijn zijn HAVO-diploma uitreiking op school . Hij en wij zijn natuurlijk apetrots op dat behaalde succes. Mocht je hem vanuit Thailand een felicitatie zou sturen, dan zal hij dat zeer waarderen. Boudewijnterlien@hotmail.com
    De weersomstandigheden in Ned. zijn van redelijk klimaat. Korte broeken weer, niet veel zon.
    Niet ver van Hilversum heb ik een natuurgebied ontdekt (hoewel velen waren mij al voor) waar ik ben wezen roeien en zeilen. Ik vond het zo prachtig, het deed mij denken aan het water/kanalengebuied bij Bangkok, alleen was hier veel groen, geen armmoedige golfplaten huizen, maar een brede variatie aan vakantiehuizen. Overal waren de doorkijkjes van de waterwegen even prachtig. Een aanrader voor jullie, mochten jullie ooit nog eens in de omgeving van Hilversum komen. Momenteel neem ik deel aan een project die zich bezighoudt met armoedebeleid in Hilversum, dat zou in Thailand vast een heel ander verhaal zijn.

Marian en Gerard, ik wens jullie nog een fijne tijd toe, en een goede reis terug.

Groetjes van Hennie, Merel, Boudewijn en Jane.