Terug in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Terug in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Terug in Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

04 Juli 2012 | Thailand, Chiang Mai

Omdat we zo vroeg zijn vertrokken hadden wij nog ruim tijd over. Wij hebben daarom dankbaar gebruik gemaakt van Tuan en zijn busje. We zijn in Chiang Mai direct door gereden naar de Doi Sutep. Een berg net buiten Chiang Mai waar één van de belangrijkste en mooiste tempels van Thailand staat. En werkelijk het is prachtig met immens veel goud en een prachtig uitzicht over de stad. Grappig zijn hier de WC’s. Als je binnenkomt moet je je schoenen uit doen en sloffen aan. De monniken hebben hier aparte WC’s. Hier zijn overigens ook vrouwelijke monniken in witte gewaden. Hoe dat dan geregeld is met de WC’s weten we niet. De tempel is via een prachtige trap te bereiken maar wij hebben de weg naar boven toch maar met de kabellift genomen. Leek ons wat handiger en voor veertig cent laat je het niet.

Aan het eind van de middag zijn we richting Kampeang, net buiten Chiang Mai gereden. Daar staan langs een weg van ongeveer tien kilometer ontelbare fabriekjes. Het schijnt dat hier tachtig procent van de handnijverheid van Thailand geproduceerd wordt. Achtereenvolgens hebben wij een paraplufabriek, een zilverfabriek, meubelfabriek en een zijdefabriek bezocht. Afsluitend zijn wij nog naar Gems de grootste juwelier van Thailand en volgens eigen zeggen, van de wereld geweest.

Dit waren interessante bezoekjes. Je krijgt een goed beeld van de handnijverheid en de arbeidsintensiviteit van de productie. Vooral de Silk factory was interessant omdat we daar het hele proces van zijde maken konden zien inclusief levende poppen en zijderupsen. Gerard heeft hier nog een mooie zijden blouse gekocht. Zou in Nederland onbetaalbaar zijn. Terug bij ons oude vertrouwde Diva Guesthouse hebben wij afscheid van Tuan genomen. Vanaf nu moeten we het weer stellen met TukTuks enz.

• 14 September 2012 - 15:55

Danique:

Hallo!
    Wat een leuk verslag!:) Ik vertrek a.s. dinsdag richting Thailand. Ik heb er erg veel zin in, ben nog nooit in m'n eentje zover geweest. Mijn plan is eerst een paar dagen Bangkok, dan anderhalve week het noorden onderandere Chiang Mai, en daarna nog een weekje op een mooi eiland. Hebben jullie nog tips?
    Groetjes Danique.

• 16 September 2012 - 10:28

Gerard En Marian :

Ja een heleboel. Maar dan moet je ons even bellen.