Twee dagen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Twee dagen Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Twee dagen Hanoi

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

04 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

‘s Avonds lopen we nog even door Hanoi er is avondmarkt en een drukte van belang. Hanoi telt drie miljoen scooters en dat merk je ook. Levensgevaarlijk om de weg over te steken en continu getoeter. Het oude French Quarter is een belevenis. Het is een bruisende oude wijk in het hartje van de stad. Het eten is hier ook overheerlijk. Je kunt er zelfs echt stokbrood krijgen. Heeft vast te maken met de Franse koloniale tijd. We moeten op de nachtmarkt ook erg oppassen voor diefstal. De nachtmarkt schijnt er bekend om te staan. Op een gegeven moment wordt Gerard door een man gewaarschuwd en wijst op een jongen die een poging deed om de zakken te rollen. Gerard loopt de jongen na en pakt hem letterlijk stevig in zijn nekvel. De jongen is helemaal confuus. Gelukkig is er niets verdwenen.

De volgende morgen worden we met regen wakker er is een Tyfoon voorspeld en het ziet er naar uit dat die ook gekomen is. De regen komt met bakken uit de hemel, hier en daar is er al een boom geveld door het noodweer. We besluiten naar een museum te gaan. Het is het etymologie museum die ons de geschiedenis van de bevolking van Vietnam verteld. Een taxichauffeur probeert ons nog te bedonderen maar Gerard heeft het op tijd door en kan er gelukkig een stokje voor steken. Het blijft opletten als je reist. Vandaag wilden we het mausoleum, waar Ho Chi Minh opgebaard ligt, bezoeken. Maar we worden teruggestuurd omdat ik mijn armen en benen niet bedekt heb. We besluiten daarom maar de literatuur tempel te bezoeken. Dit lijkt wel een beetje op de verboden stad in Beijing maar dan veel kleiner. Ook bezoeken we de tempel die midden in het meertje van Hanoi ligt, een liefelijke plek. Soms sta je versteld hoe het toeval kan verlopen.

Vanavond liepen we door Hanoi en wie komen we daar tegen, Michael?! Twee uur later lopen we opnieuw door de stad om een restaurantje te vinden en daar hebben we opnieuw Michael en Seb. De twee Zwitserse jongens hebben we twee tot drie weken geleden leren kennen in Xiahe, N.W. China, op de Tibetaanse hoogvlakte. Nu zien we hun drieduizend kilometer verder, in een ander land en een stad van negen miljoen mensen tot twee keer toe. De wereld is soms klein. Nu nog even het reisverslag bijwerken en morgen gaan we onze drie daagse trip naar Halong bay maken.

• 04 Augustus 2013 - 18:25

Map:

heel frappant om de Zwitserse jongens weer tegen te komen in Hanoi, erg leuk.Hebben jullie nog yoghurtijs gehad, dat vond ik heerlijk, je mocht het zelf pakken, vers fruit erbij en dan werd het gewogen en je betaalde het naar gewicht.ook wel weer spectaculair zo'n Tyfoon....