Heerlijk dagje Li River - Reisverslag uit Guilin, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Heerlijk dagje Li River - Reisverslag uit Guilin, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Heerlijk dagje Li River

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

15 Augustus 2013 | China, Guilin

De laatste twee dagen is het genieten. Eergisteren hebben we een tocht over en langs de Li River gemaakt. Samen met een lokale gids zijn we met een lokale bus van Yangshou naar een dorpje aan de rivier gereden. Vandaaruit met een bootje naar een vissersdorp en een wandeling gemaakt naar een grot waar nog zes monniken een tempeltje beheren. Gezien de bloedhitte was het goed dat we hadden gekozen voor afwisselend een stukje wandelen en stukken met de boot varen in de prachtige omgeving.

Doordat we behoorlijk vroeg op pad waren gegaan hadden we de eerste uren de rivier bijna alleen voor ons. Zeer bijzonder omdat het later op de dag wemelt van Yangshou. Rond zeven uur ’s avonds hebben wij onze intrek genomen in het schitterende Giggling Tree Guesthouse. Een prachtig oude verbouwde Chinese boerenhoeve dat gerund wordt door een Nederlands stel. De Giggling Tree ligt zo’n vier kilometer buiten Yangshou op het platteland tussen de mooie Karstbergen. Het voelt een beetje als een Nederlandse enclave op een Franse camping, voorzien van alle gemakken. Alles is perfect verzorgd en je kunt hier heerlijk eten. Voor de liefhebbers is er zelfs Nederlandse appeltaart, Wiener schnitsel en hutspot. Wij raken zo wel een beetje verslaafd aan de luxe dat we nu al meer dan twee weken kennen. Maar vanavond vertrekken we naar Beijing waar we weer een backpackers guesthouse hebben en het minder toeristische deel van de stad zullen zoeken.

• 15 Augustus 2013 - 08:50

Map:

Wat een geweldig mooie foto's van de Li-river, dat is ons vorige keer niet zo mooi gelukt, echt heel sfeervol zo met die ochtendnevel en het dorpje, zo is het oorspronkelijk geweest en bewaard gebleven.. Dat Nederlandse guesthouse, top zeg, zelfs een zwembad,jeetje....

• 15 Augustus 2013 - 10:35

Leydy:

Leuk om zo eens fotootjes te zien van Yangshuo anno 2013. En de natuur doet zijn werk goed en blijft wondermooi. Na al die prachtige foto's op deze reis wordt het geloof ik weer eens tijd dat het team Gerard-Marian huiswaarts keert en weer eens voelt hoe het gewone werk-leven eruit ziet. Ik ben zo wel een beetje jaloers, hoewel ik vind dat we in Nederland de hele zomer een heerlijke temperatuur hebben gehad. Een paar weken tropisch heet en nu lekker tussen de 20-22 graden met af en toe een bui.
    Jullie straks lekker thuis en ik weer eens een maandje Japan, dat wordt ook echt tijd hoor!
    Have a nice trip.

• 15 Augustus 2013 - 17:10