YangShou en zijn Karstbergen - Reisverslag uit Guilin, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu YangShou en zijn Karstbergen - Reisverslag uit Guilin, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

YangShou en zijn Karstbergen

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

12 Augustus 2013 | China, Guilin

In YangShou verblijven we in het Eleven (11) Hostel. Een goed backpackers hostel in een zijstraatje van de West Street waar het allemaal gebeurt. YangShou is een schitterende plek en misschien wel een van de mooiste op aarde, maar daardoor ook erg toeristisch. Het is er heel gezellig maar ook erg luidruchtig. Bij ons komt onmiddellijk de vergelijking met Khaosan Road in Bangkok in gedachten. Er zijn veel bars en kroegen en ‘s avonds vind je in elke bar en kroeg live muziek. Dit geeft een ontzettende herrie. Verder zijn de straatjes gevuld met kraampjes waar je souvenirs, eten en drinken kan kopen.

We besluiten om fietsen te huren en met de fiets naar het Bamboeboot raften te gaan om zo ook aan de drukte te ontsnappen. De zon schijnt volop en de temperatuur is 35 graden. Met een Bamboeboot gaan we tussen de Karstbergen door over de Yulong river. Het is prachtig om op deze relaxte manier door dit prachtige natuurgebied te varen.

Na het Bamboe boot raften fietsen we door naar Moon Hill park. Een geweldig grote rots met een groot rond gat. Om in het gat te kunnen staan om van het vergezicht te kunnen genieten moeten we zevenhonderd trappen op. Een ware krachtsinspanning die vooral Marian veel moeite kost. Maar het uitzicht is prachtig, dat moet gezegd worden. Hierna fietsen we door naar het Giggling Tree Hostel, een plek om te relaxen en te genieten van de rust. Deze wordt gerund door een Nederlands echtpaar. We zijn hier ‘s morgen ook al even geweest en willen hier over een paar dagen een nacht verblijven. Bij aankomst heeft Marian veel last van een hitte aanval en met koude doeken gedrenkt in ijswater proberen we haar weer op de been te krijgen. We eten en drinken wat en maken plannen voor de komende dagen.

Vandaag doen we het rustig aan. Vanavond gaan we naar de Lichtshow. Voor de volgende twee dagen hebben we een gids gehuurd om een trekking langs de Li River te doen. Om het niet te zwaar te maken in deze intense hitte zullen we gedeeltes lopen en andere delen varen.

  • 12 Augustus 2013 - 11:58

    Leydy:

    Yangshuo, Yangshuo. Wat heb ik hier een goede herinneringen aan. Dat was 30 jaar terug, toen er nog slechts een tiental toeristen in dit dorpje overnachten. Ik heb nog een foto van een oud vrouwtje in Yangshuo met een koelkast waar 2 blikjes cola te koop aan werden geboden. De rest van de koelkast was toen leeg. Ongelooflijk, Yangshuo was voor mij in 2 maanden China echt de eerste westerse hangout. En dat terwijl China nog maar net open was. Maar ook toen al kon ik met een gammel schuitje (of was het een bamboevlot?) over de rivier varen. En natuurlijk, die kalkrotsen waren ook toen al fantastische. Naar mijn beleving was toen al Yangshuo het eerste Chinese dorp dat helemaal voor het toerisme wilde gaan. Daar heb ik toen ook mijn eerste valse Chinese studentenkaart gekregen, waarmee ik super goedkoop tegen studentenprijs door heel China kon reizen. Bijzonder hoe zo'n gehuchtje toen de westerse avonturier helemaal omarmde.

  • 12 Augustus 2013 - 12:56

    Elly:

    Ach gossie....ik heb te doen met marian. Traplopen is zo niet jouw ding. Vast wel 10 x "dood" gegaan onderweg. En die hitteaanval zal toch een reactie zijn op die inspanning misschien.
    Maar je hebt vanmorgen lief voor mij gezongen dus daaruit concludeer ik dat het weer prima met je gaat.
    Geniet nog even want het einde van jullie reis komt al aardig in zicht.

  • 12 Augustus 2013 - 13:27

    Leydy:

    Ik zie nu pas de foto met iemand die tegen de rotsen opklimt. Dat hebben jullie toch niet hoeven doen, neem ik aan. Ik heb ook de pest aan hoog klimmen, maar ja dat doe je als je nieuwsgierig bent en het uitzicht wilt zien. Dan is een kabelbaantje toch zo gek nog niet. Dat ben jij Marian vast wel met mij eens Marian. En Gerard blijft natuurlijk gewoon de stoere jongeman uithangen. Voor mij mag je Gerard. Volgende keer ga ik graag bij je op de rug meeliften.

  • 14 Augustus 2013 - 08:23

    Map.:

    Prachtig, ik denk dat jullie nu op de goede bamboeboten aan het varen zijn geweest, zo te zien.Een prachtige tocht en indrukwekkend, de mooie rotsformaties.Wat een klim ben je ook op de Moonberg zelf geweest, ik denk het wel.Er waren maar 4 van onze groep van 12 die dat konden halen, deze klim, ik was er wel bij.Magnifiek het uitzicht.Dus Marian, top dat je het gehaald hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerard en Marian

Coachsurfers: https://www.couchsurfing.org/people/gerard.lubbers https://www.couchsurfing.org/people/marian.feddema

Actief sinds 09 Okt. 2011
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 207208

Voorgaande reizen:

13 December 2014 - 17 Januari 2015

Nepal en Tibet

02 Mei 2014 - 08 Juni 2014

Peru en Bolivia

05 Juli 2013 - 18 Augustus 2013

China en Vietnam in een backpack

07 December 2012 - 12 Januari 2013

Burma, mysterieus en fascinerend (Myanmar)

21 Juni 2012 - 21 Juli 2012

Thailand van jungle tot bounty eiland

08 December 2011 - 14 Januari 2012

India

Landen bezocht: