Het prachtige Hualong Valley - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Het prachtige Hualong Valley - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Het prachtige Hualong Valley

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

21 Juli 2013 | China, Chengdu

We zitten om 8.00 uur in de minivan. We wilden eigenlijk al veel vroeger gaan maar door de mist rade Emma ons dat sterk af. We rijden door een prachtig landschap tussen bergen en gaan gestadig naar een hoogte van 4600 meter. In de verte zien wij Snow Mountain met een hoogte van 5488 meter. Op deze hoogte maken we een stop om van het prachtige uitzicht te genieten. Het is nog een beetje bewolkt, maar we zijn nu zo hoog dat we de bergen boven de wolken uit zien komen, erg indrukwekkend. Na nog een tweede stop, komen we rond tien uur bij Hualong Valley aan. Seb en Mike en de drie Slovenen willen lopend naar boven gaan, een afstand van ongeveer twee en half uur omhoog. Wij kiezen voor de kabelbaan.

Onze chauffeur brengt ons bij het station van de kabelbaan deze is nog eens een kwartier verder. Voor de zekerheid kopen we toch ook maar een flesje zuurstof voor als we onderweg zuurstof gebrek krijgen. We zitten wel op een hoogte van 3800 meter. De kabelbaan is van Zwitsers makelij dus dat geeft vertrouwen. Ondanks de kabelbaan moeten we toch nog een afstand van anderhalf uur afleggen voordat we boven bij het begin van de Hualong Valley aankomen. Het is een prachtige route op een schitterend gamma houten pad. Je ziet dan ook regelmatig chinezen die het pad schoon houden van het kleinste afval. Vanwege de afgesloten weg van Songpan naar Chengdu zijn er weinig toeristen en is het dus relaxt genieten van de prachtige omgeving.

Boven aangekomen zien we natuurlijke bassins van kalkzandsteen die steeds in elkaar overgaan. De verschillende bassins hebben allemaal andere kleuren van licht grijs naar diep blauw. We lopen langzaam naar beneden helemaal onder de indruk van dit natuurwonder. Steeds weer als je denkt mooier kan het niet, wordt je toch weer getroffen door wat je ziet.

Onderweg worden we regelmatig door Chinezen aangehouden met de vraag of wij met hun op de foto willen. Natuurlijk doen we dat graag. Twee en half uur later komen we beneden aan en gaan we met de minivan weer terug naar Emma’s Guesthouse. We hebben vandaag erg veel geluk gehad met het weer het is een prachtige dag met prachtige luchten waardoor het ideaal is om mooie foto’s te maken. Dit is een bijzondere ervaring en we zullen nog lang nagenieten van de vele foto’s die we gemaakt hebben. Hopelijk lukt het ons om deze snel te plaatsen.

• 21 Juli 2013 - 15:20

Map:

Prachtige foto's van de terrassen en wat een mooie kleuren, geweldig. Jullie op zo'n yak, helemaal mooi,die kan boven je bed...hi,hi. Toch nog aan de zuurstof zie ik of alleen even voor de foto.Wat een mooi park is het en leuk dat jullie weer bij Emma zijn en ze heeft nu ook een guesthouse, tof...

• 21 Juli 2013 - 21:42

Elly:

Hier bestaat maar 1 woord voor.... ..... WAUW.
    Dit ziet er echt fantastisch uit.

• 22 Juli 2013 - 09:31

Leydy:

Wauw wat zijn die kalkterrassen toch mooi. Dit is voor mij toch het mooiste natuurgebied van Azië. Juist omdat ik mij ook herinner hoe het in het echt is (25 jaar geleden). En jullie foto's zijn mooi maar de realiteit is toch veel indrukwekkender. Wat ik verder zie is dat er op een mooie manier een vlonderpad is aangelegd. Dat zal ook wel flinke schade hebben aangebracht, maar anders had je natuurlijk de massa chinees hier over het kalk zien huppelen (en slootje springen).

• 24 Juli 2013 - 22:23

Micky:

hoi hoi

nou ik zie het gaat goed\daar .. genieten jullie twee .... hier vallen de mussen van het dak
    leuke en mooie foto,s ... toppie

gr van micky

• 26 Juli 2013 - 22:44

Marion:

Mooie foto's, indrukwekkend gebied!