Eerste dag - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

23 Juni 2012 | Thailand, Ayutthaya

We hebben er echt veel zin in. Het begint al goed. Op het station in Hoogeveen kregen we al te horen dat onze rechtstreekse trein naar Schiphol bij Amersfoort problemen zou geven. De berichten die wie hierover kregen waren tot vlak voor Amersfoort tegenstrijdig. Wij zijn natuurlijk wel wat gewend met de NS en waren daarom al eerder vertrokken. Ook omdat er ’s avonds heel slecht weer op komst was. Dat was maar goed ook. Na een omweg via Utrecht waren we uiteindelijk, toch nog ruim twee en half uur voor de vlucht op Schiphol vertrok, aangekomen. In het vliegtuig kregen wij te horen dat we wat later vertrokken. Een dronken passagier moest worden verwijderd en dus ook zijn bagage. Met een vertraging van ongeveer drie kwartier gingen we dan toch eindelijk de lucht in. Gelukkig nog voor het verwachtte noodweer uit zou breken. Met een klein half uur vertraging landen we in Bangkok. Wel even omschakelen! Niet alleen qua weer maar ook wat betreft het geld. We vergaten een nulletje in de koers. Daardoor hadden we net genoeg voor de taxi. Vanaf het vliegveld zijn we rechtstreeks met de taxi naar Ayutthaya gereden. Voor het geld hoefden wij het niet te laten en het scheelde ons zeker 3 uur reistijd dan wanneer we met de bus of trein zouden gaan. Bovendien konden wij op deze manier de drukte van Bangkok ontlopen.

• 23 Juni 2012 - 06:51

Ria:

Hoi Gerard en Marian,

Wat leuk om een beetje met jullie mee op reis te zijn door jullie reisverslag te lezen en de foto's te bekijken. Minder leuk Marian, dat je een verstuikte enkel hebt opgelopen. Ik hoop dat je daar binnen afzienlijke tijd weer goed op kunt lopen. Vanuit Assen wens ik jullie een hele fijne vakantie, geniet ervan!

Groetjes,
    Ria

• 23 Juni 2012 - 09:03

Joyce:

Wat een leuke foto's!!1...Marian...hopenlijk niet al te veel verlet van je enkel? Zag dat je daar lekker met je voeten in de visjesbak kan poedelen....niet gek toch?? Heerlijk weertje daar - Enjoy!
    Hier nog steeds afwisselend - gezellig grijs met af en toe wat giechelend goud. Fijne dag!
    Groetje van mij.

• 23 Juni 2012 - 10:17

Hallo Luitjes:

Nou jullie eerste verslag ligt er dus al weer en het liegt er niet om. Ik heb onderweg van Egypte naar Nederland nog vaak aan jullie gedacht. We moeten elkaar gepasseerd zijn ergens boven Griekenland of zo. Maar ik heb helaas niets gezien.
    Tjonge wat een meevaller voor Marian met haar voet. Deed ze het erom. Want dit is natuurlijk de beste manier om de medemenselijkheid met de Thais te ontmoeten. Kan niet beter Marian. En ze hebben natuurlijk allemaal hun smeerseltjes bij de hand. Nou ik wens jullie verder een heel goeie reis toe en goede gezondheid.
    Groetjes Leydy, Amsterdam

• 23 Juni 2012 - 20:15

Marion:

Hoi Gerard en Marian,
    leuke foto's!
    Vette pech natuurlijk van Marian's enkel. Gelukkig hebben jullie toch nog een programma kunnen afwerken vandaag!
    Wij komen net terug van een barbecue en zitten nu met pantoffels aan voor de tv naar
    Spanje-Frankrijk te kijken (tussenstand 1-0 voor Spanje). We waren behoorlijk koud geworden van zo''n avondje buiten dus geniet maar lekker van het warme weer in Thailand!
    groetjes Piet en Marion

• 24 Juni 2012 - 10:46

Klaas En Herma:

Al weer heel wat beleeft lezen we. Jullie zitten er al weer goed in. Geniet van het mooie land en de vriendelijke mensen. Een goed de reis gewenst vanuit het koude, regenachtige Nederland. Want regenen doet het vandaag wel weer erg.

• 24 Juni 2012 - 11:16

Map:

Er staan wat dubbele foto's....dit i.v.m. jullie fotoruimte

• 24 Juni 2012 - 18:45

Paul En Riet,:

Jee, Marian (en Gerard natturlijk ook.)
    Met zo'n begin van de reis kan de rest alleen maar beter worden.
    Beterschap in recordtempo.....!
    Het zou toch zonde zijn dat zoiets "lulligs" jullie reis zou beinvloeden.
    Nogmaals een hele fijne tijd gewenst en wij genieten vanaf deze zijlijn lekker met jullie mee.