Met ‘vallen en opstaan' - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Met ‘vallen en opstaan' - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Met ‘vallen en opstaan'

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

23 Juni 2012 | Thailand, Ayutthaya

Om half één lokale tijd waren we al in ons Guesthouse Grandparent ’s Home, waar we allervriendelijkst met een ‘Sawadee Kap’ werden ontvangen. Eerst maar even een uurtje geslapen en vervolgens naar de Floating Market geweest. We hadden geen idee wat ons daar te wachten stond. Een charmante Thaise toeristische trekpleister waar je weinig westerlingen ziet. Het is een mengeling van Giethoorn, Pasar Malam en de Emmer dierentuin. Je kunt er op een olifant een tochtje maken en met een tijger knuffelen. Hebben wij maar niet gedaan. Kort daarna bleek dat het gevaar uit een heel andere hoek kwam.
Marian struikelde over een afstapje en verstuikte haar enkel behoorlijk. Je kon de enkel in ‘no time’ zien opzwellen en was binnen de kortste keren twee keer zo dik. Gelukkig gebeurde dit alles voor het terras van een ijstentje. Binnen enkele seconden een zak met ijs op de enkel gedaan. Intussen van alle kanten hulp en medeleven. Iedere Thai loopt met tijgerbalsem, die dan ook voortdurend werd aangeboden. Nog geen vier uur op Thaise bodem en je krijgt al direct te maken met de hartverwarmende en vriendelijke Thai. Voor ons betekende het wel dat we direct terug moesten naar het Guesthouse. Na aankomst ging Gerard direct op stap om rekverband te regelen om de zwelling onder controle te krijgen. Verder maar niet meer op stap gegaan en morgen even afwachten hoe het gaat. Dan maar weer met de TukTuk om de Khmer tempels te bekijken, waar Ayutthaya bekend om is. Toch een enerverende dag in verschillende opzichten. We zijn heel benieuwd hoe het verder gaat.