Snuiven aan de cultuur van Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Snuiven aan de cultuur van Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Snuiven aan de cultuur van Malaysia

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

05 Januari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

We worden al vroeg naar het vliegveld in Yangoon gebracht voor onze vlucht naar Kuala Lumpur. De vlucht op zich duurt niet zo lang maar al met al ben je toch veel tijd kwijt. Bij aankomst op het vliegveld van Kuala Lumpur volgt er een uur durende rit met de bus naar het centrum van de stad. Gerard heeft ergens iets verkeerd gegeten. Hij is dan ook helemaal van de kaart en moet voortdurend overgeven in de bus. Gelukkig staat er een emmer voorin. Het enige wat er uitkomt is water en gal. Vandaar uit moeten we verder met de metro om bij ons couchadres te komen. Gelukkig heeft Kendra, onze coachsurf host, via mail ons precies laten weten hoe we moeten reizen. Als we uiteindelijk op de plaats van bestemming komen blijken er ook drie Fransen te verblijven. Er wordt druk gekookt, de beroemde Franse Boeuf bourguignon. Kendra maakt blauwe rijst. Er heerst een gezellige ontspannen sfeer.

Kendra en haar man Eugene wonen in de buitenwijken van Kuala Lumpur ze hebben een groot huis en hebben dan ook regelmatig couchsurfers in hun huis. Ze hebben een voorliefde voor koken en plantjes en vinden het leuk om recepten en plantjes over de hele wereld uit te wisselen. Gerard biedt aan om de volgende dag Hutspot met klapstuk te maken.