Even uit de drukte - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Even uit de drukte - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Even uit de drukte

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

11 Januari 2013 | Singapore, Singapore

Om ons voor te bereiden op de terugreis zoeken we wat rust. Daarom bezoeken wij op onze laatste dag het eiland Pulau Ubin. Op dit eiland zien we hoe Singapore 50 jaar geleden eruit zag. Met de bus gaan we naar de Changi Ferry Terminal waar we de Bumboat naar het eiland nemen. Alles is hier erg georganiseerd, daar waar we anders in situaties kwamen dat het vervoersmiddel vol gepropt wordt, gaat het hier heel anders. Per Bumboat worden er twaalf passagiers vervoerd, niet meer en niet minder. Je wacht dan ook net zo lang totdat er twaalf passagiers zijn. We hebben geluk en hoeven niet heel lang te wachten.

Ondanks dat het eiland niet groot is, zijn we toch gedwongen om mountainbikes te huren. Wat ons opvalt is dat alles hier relatief duur is. Op de mountainbikes verkennen we het eiland, het eiland is heuvelachtig en de wegen zijn meer bospadden af en toe afgewisseld met asfaltwegen. Regelmatig stappen we af omdat de weg te stijl en moeilijk fietsend af te leggen is. Daar waar je lekker de heuvel af kan zoeven, staan borden dat het verboden is om dit te doen. Onderweg zien we veel natuurschoon, ook komen we een wild zwijn tegen en een hagedis. Echt bijzonder is het eiland niet. We besluiten weer terug te gaan naar Singapore.