Malakka, historische stad - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Malakka, historische stad - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Malakka, historische stad

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

07 Januari 2013 | Maleisië, Malakka

De bustocht loopt voorspoedig we zien nu ook wat van het land. Wat vooral opvalt is dat er grote gebieden met aangelegde palmbomen zijn. Het uitzicht is dan ook wat eentonig. Uiteindelijk komen we in Malakka aan. Eerst maar eens op zoek naar een Guesthouse.

De stad op zich is niet echt bijzonder maar zeker de moeite waard vanwege de koloniale historie van de Portugezen. Sinds 2008 heeft het UNESCO-bescherming. Ook zijn er veel Chinese invloeden aanwezig. Verder zie je nog restverschijnselen uit de tijd dat de Nederlanders hier waren. Er zijn nog steeds architectonische overblijfselen te zien van de Nederlanders in Malakka, waaronder het Stadhuys.

Nadat we eerst wat bijgeslapen hebben gaan we het plaatsje verkennen. Het blijkt dat het leven vanaf vier uur hier stil staat. Iets wat we niet hadden verwacht. Het wordt dus nog een hele klus om iets te vinden waar we kunnen eten. Ook moeten we geld wisselen. Uiteindelijk lukt het allemaal. De volgende dag gaan we verder met het verkennen van Malakka. Tevens moeten we onze busreis regelen die ons een dag later naar Singapore gaat brengen.