Chinese Muur en the Birds Nest - Reisverslag uit Peking, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Chinese Muur en the Birds Nest - Reisverslag uit Peking, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Chinese Muur en the Birds Nest

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

07 Juli 2013 | China, Peking

Vanmorgen zijn we vroeg (07.00) opgestaan voor onze excursie naar de Chinese muur samen met een twee stellen, uit de USA en Taiwan en een meisje uit Ecuador. Om 08.30 uur vertrok ons busje bij ons Hostel, waar we ook snel hebben ontbeten. De rit duurde overigens toch nog bijna twee uur.

Aan de voet van de berg is het wel een enorme kermis van souvenir zaakjes en eettentjes. Om onze voeten en benen te sparen zijn we met de kabelbaan gegaan. Boven aangekomen zijn we op advies van onze gids rechts de muur op gegaan. Aan het eind van deze trip is nog een stuk van de oorspronkelijke muur te zien. Wij hebben naar schatting drie kilometer afgelegd, maar dat was wel afzien. Het is drie kilometer aan steile trappen op en aflopen. Gelukkig was de temperatuur (28 graden) redelijk en het was licht bewolkt. Het mooiste stukje wat wij gezien hebben was het laatste ruwe stuk een smal pad overwoekerd door groen. Het uitzicht is daar erg mooi.

Toen we weer beneden kwamen zijn we nog even langs de vele souvenirzaakjes gewandeld. Rond 13.30 uur hebben we met de groep bij Mr Yang geluncht. We zaten aan een rond tafel met in het midden een glazenplaat die rond kan draaien. Bijzonder is dat het servies verpakt neer gezet wordt. Het bier waar we van genieten, moesten we uit borrelglaasjes drinken, maar ach een kniesoor die daar last van heeft.

Voordat we weer naar ons Hostel terug werden gebracht zijn we nog langs het Olympisch Centrum geweest met het Bird Nest. Een indrukwekkend gebouw met een grootsheid voor Nederland ongekend. Helaas was de tijd niet voldoende om het gebouw ook vanbinnen te bekijken. Maar ok in de omgeving is van alles te zien. Het is dan ook een grootte attractie wat veel bezoekers trekt. Vooral voor de kinderen zijn de waterfonteinen op een immens groot plein een bron van vreugde.

Het moet gezegd worden, maar de Great Wall is echt wel indrukwekkend en prachtig gelegen op de bergkammen. Nu dit berichtje nog even uploaden en dan wachten op Susan.

• 07 Juli 2013 - 13:57

Ria Koldewee-Nijkamp:

Leuk om te lezen, lijkt ons ook erg mooi om te zien!
    Filmpjes zijn ook leuk, krijg je een completer beeld.
    Geniet er nog van en goede reis verder!
    Groetjes
    Ria

• 07 Juli 2013 - 18:13

Joyce:

Nu al indrukwekkend! Geniet er van! Groetje Joyce

• 07 Juli 2013 - 18:19

Map:

Leuk Marianne jij met die Chinese strijder, lijkt me een leuk hostel en geweldige foto's van jullie op de muur.

• 07 Juli 2013 - 20:35

Marion Bouwman:

Geweldig he DE muur! Ik heb er gelopen met -8 C en een koude wind vanuit Mongolie, brrrr!
    Een indrukwekkend staaltje bouwkunst!
    Hier vandaag druk aan de stranden, wij waren in Katwijk, eindelijk zomers weer!
    groetjes Marion

• 07 Juli 2013 - 21:22

Elly:

Dit ziet er echt indrukwekkend uit. Al een spectaculair begin van de reis of niet dan. En marian is echt in haar nopjes dat zie je op bijna iedere foto hahahaaha.

• 07 Juli 2013 - 21:43

Leydy-Amsterdam:

Ja, ja jullie zijn dus weer op pad. Leuke foto's van bekende plaatjes. Die trappen op de Chinese muur nou die herinner ik me tot vandaag. Dat die Chinesen ook allemaal andere grootte van trapsteden gebruiken. De ene keer een halve meter verschil een volgende keer 20 cm. Zeer vermoeiend, ik zou ook die lift nemen en helemaal niks meer gaan lopen.
    Maar oh dat bekertje fantastische yoghurt. Daar zijn die chineesjes toch verschrikkelijk goed in en Marian jij hebt dat blijkbaar meteen al ontdekt. Wel flesje terugbrengen hoor, anders kost je dat toch echt geld. Of is dat inmiddels anders?
    Wat dat plastic verpakte servies betreft, dat doen die chineesjes toch vast niet voor niet. Er zou toch ook eens zo'n lekkere chinese rochel uit de keel richting het servies kunnen scheren. Maar ach, hoog ontwikkeld china daar zal dat tegenwoordig wel niet meer gebeuren. Maar erop vertrouwen, dat doen ze blijkbaar toch niet. Zou ik ook niet doen.
    Luitjes het begin van een nieuw avontuur en ik hoop dat jullie op het stukje Pandareservaat dit keer het hele traject met de bus afleggen. Is echt de moeite waard om dit gebied te leren kennen. Dus .... pak niet te snel het vliegtuig.
    Warme groet van Leydy

• 07 Juli 2013 - 22:36