Prachtig middeleeuws Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Prachtig middeleeuws Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Prachtig middeleeuws Pingyao

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

10 Juli 2013 | China, Pingyao

Rond 05.15 komen we dan eindelijk in Pingyao aan. Nadat we in ons Zhengjia Hostel aankomen hebben we eerst wat bij geslapen. Overigens een prachtig authentiek gebouw. Helemaal in de stijl met een prachtig binnenplaatsje en heel relaxed.

Even iets over de andere reisverslagen. We hebben nogal wat problemen met het internet. Er zijn zojuist nog twee andere reisverslagen geplaatst waar je geen bericht van hebt ontvangen. Anders zou je die missen en dat is jammer.

Pingyao is een middeleeuws stadje wat op de UNESCO lijst staat. En ik moet zeggen het is terecht. Het stadje is omgeven door zes kilometer aan stadsmuur. In het stadje zijn de eerst banken ontstaan. Films als "Vrouwen en Concubines" en “The raise of te red lantarn" zijn hier opgenomen. Bekijk vooral de foto's voor een betere indruk. De architectuur is bijzonder mooi en het is een genot om hier rond te lopen. Er is veel bedrijvigheid op straat ondanks de regen. Blijkbaar zitten we nu in het seizoen waarin het veel regent of we treffen het. De temperatuur is wel aangenaam. We merken al gauw dat je hier flink kunt afdingen. Als je een beetje moeite doet betaal je uiteindelijk 25% van de prijs die ze eerst aangeven. Ik heb hier mijn eerste zelfstandige aankoop gedaan en flink afgedongen. Heel bijzonder om mee te maken.

Terwijl ik nu dit verslag aan het schrijven ben valt de elektriciteit uit. Iets wat hier blijkbaar regelmatig gebeurd. De Hostel heeft voor deze situaties een noodaggregaat. Hopelijk is dit gauw hersteld want bij avond schijnt het ook erg mooi te zijn met alle verlichte torens. Als er elektriciteit is dan is het internet ook heel behoorlijk. Wel valt ons op dat websites als Facebook geblokkeerd zijn. Morgen gaan we de stadsmuur bekijken. s ’Avonds gaan we weer met de nachttrein verder.

• 10 Juli 2013 - 19:40

Marion Bouwman:

Wat een leuk stadje, net een openluchtmuseum!
    Aan de foto's te zien is de verlichting het weer gaan doen!
    groetjes Marion

• 10 Juli 2013 - 23:17

Map:

Vorige keer hadden ze nog de kachel aangedaan in het hostel...en wij vonden het al zo warm.Wel een prachtig nostalgisch stadje en ook mooi om er filmpjes van te zien.