Met de nachttrein naar Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Met de nachttrein naar Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein naar Pingyao

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

10 Juli 2013 | China, Pingyao

De nachttrein is weer echt een belevenis op zich. We hebben de luxe van een soft-sleeper. Dit houdt in dat je een coupe hebt voor vier personen, heerlijke bedden voorzien van het beddengoed en er is zelfs een kleedje op tafel en een vaasje met kunstbloemen. In een thermoskan is kokend water voor thee of koffie. Gezelligheid al om dus. We voelen ons dan ook meteen thuis. Nadat we ons geïnstalleerd hebben gaat Gerard op onderzoek uit. En zowaar er is een rookruimte, nou ja rookruimte één vierkante meter tussen twee wagons in. Rond zeven uur hebben we in de restauratiewagen lekker gegeten. Voordat we echter aan het eten kwamen duurde het nog wel even want hoe maak je duidelijk wat je eten wilt. Gelukkig had Gerard een kaart gemaakt met de meeste gerechten in het Chinees. En ach je moet maar zo denken alles is een ervaring. In de trein kwamen we Hollanders tegen die de Trans Siberië expres hadden gedaan. Nog een grootte wens van Gerard.
Maar dat bewaren we voor een andere keer.

• 10 Juli 2013 - 11:46

Leydy Uit Amsterdam:

Dat ziet er dus gewoon weer uit als ouderwets luxe reizen in China. Maar er zullen natuurlijk altijd mensen zijn die klagen. Maar je kiest toch voor avontuur? Jullie wel tenminste.
    Wij hebben hier vanaf vrijdag alleen maar prachtig zomerweer gehad. Ja, gehad. Want vandaag is het even weer wat minder. Maar toch lekker.
    Ik heb gisteren genoten om wat vroeger van mijn werk weg te gaan (15.00 uur) en binnen een half uur met de trein op het terras aan zee te zitten. (Zandvoort). Heerlijk daar gegeten en gekeken naar zonsondergang. Dus ook hier kun je het lekker hebben, tenminste als het zonnetje mee wil werken.
    Goeie reis,
    Leydy

• 10 Juli 2013 - 12:46

Elly:

Nou wel een essencieel onderdeel de rokersruimte........en luxe slaapkamer hoor. Wel weer een belevenis. Enjoy