Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Terracotta Leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Terracotta Leger

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

16 Juli 2013 | China, Xi'an

Vandaag staan we om half zeven op. We hebben besloten zelfstandig naar het Terracotta Leger te gaan en geen toer hierna toe te boeken. We gaan met de bus 603 naar het station en daar pakken we de bus 306 die ons naar het Terracotta Leger brengt. Alles gaat zoals gepland. Om negen uur komen we op de plek van bestemming aan. Voordat we na binnen gaan, ontbijten we eerst even. Nasi met gekookt groenten, simpel maar goed van smaak.

Het Terracotta Leger is in 1974 ontdekt door een boer die een put op zijn land wilde bouwen. Er is maar een heel klein deel van bloot gelegd. Maar zelfs dit kleine deel is onder gebracht in hele grootte hallen. Het is imponerend om te zien. De details van elk individueel stuk wat steeds weer anders is dan de vorige is verbaas wekkend. Als je bedenkt, hoe de vakmanschap in die tijd moet zijn geweest. Zelfs de teugels van de paarden zijn in detail gemaakt.

Rond twaalf uur gaan we met de bus weer terug naar het station van Xian. We willen proberen om ook een bezoek te brengen aan het kleine Terracotta leger, qua tijd zou dit moeten lukken. In de Trotter lezen we dat we dan bus 4 moeten nemen. Maar op het station aangekomen krijgen we weer last van de taalbarrière. Het lukt ons niet om de juiste bus te vinden. We besluiten dan maar naar het Hostel te gaan en onze weblog te schrijven. Vanavond gaan we weer met de nachttrein naar Lanzhou.

• 16 Juli 2013 - 15:00

Marion:

Indertijd heb ik Xian met het terracotta leger gemist omdat we een vertraging van 57 uur
    hadden in Kunming, heel jammer!
    Ik ben nog wel een aantal jaren terug naar het museum in Assen geweest voor de expositie China, hier stonden een aantal exemplaren uit dit beroemde leger, indrukwekkend!