Met de nachttrein van Lao Cai naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Met de nachttrein van Lao Cai naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Met de nachttrein van Lao Cai naar Hanoi

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

04 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

Met de bus vertrekken we om half zes naar Lao Cai. De treintickets zijn al geboekt, vanuit het Hotel krijgen we hiervan een bewijs mee en bij een restaurant in Lao Cai kunnen we deze inwisselen voor de originele tickets voor de Fanxipan Expresse. Heel handig, zo weet je zeker als restauranthouder dat je klanten krijgt. Voor ons Nederlanders lijkt het een beetje omslachtig. Om precies kwart over acht vertrekt de nachttrein en wát een luxe, we hebben een hele coupe voor ons alleen. We voelen ons als welgestelde reizigers in de Orient Expresse. Het interieur is erg mooi van hout en dat geeft een warme uitstraling. Als ontvangst staan er koekjes en snoepjes, een zakje met een flesje water en een tandenborstel. De Nederlandse spoorwegen kan hier nog wat van leren.

Om half vijf worden we gewekt en vijf uur rijden we het station van Hanoi binnen. In Hanoi hebben we een heerlijk Hotel het Minh Anh hotel, een luxe die we gewoonlijk niet gewend zijn. De kamer is groot en we hebben een ligbad. Natuurlijk maken we daar gebruik van. Na twee overnachtingen krijgen we het aanbod van kamer te ruilen en te upgraden voor minder geld. Deze kamer is zowaar nog groter. Waar vindt je dat nog, inclusief een geweldig ontbijt voor minder dan tien euro p/p.

• 04 Augustus 2013 - 21:12

Leydy Uit Amsterdam:

Waauw luitjes wat een koloniale luxe, voor € 10 ???. Nou vergeet Japan dan maar, als je hiervan houdt. Want daar is je kamer eerder ter grootte van jullie douchecel. Eb due fantastische luxe in de trein. Maar dat heb je natuurlijk wanneer je in een arm land reist en jij bij de elite gerekend wordt. Geniet er maar van.