Aangekomen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Aangekomen in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Beijing

Door: Gerard en Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

07 Juli 2013 | China, Peking

We zijn wel vermoeid maar zonder problemen aangekomen in Beijing. Om 12.00 uur lokale tijd is ons vliegtuig geland. Het tijdverschil met Nederland is zes uur. De vlucht ging van een leiendakje, met een tussenstop in Copenhagen. Niet zo belangrijk maar Marian kan daardoor weer een airport aan haar lijstje toevoegen. We hebben tijdens de vlucht zo waar nog een paar uurtjes kunnen slapen.
Het is wel weer even wennen allemaal. Douane formaliteiten, bagage ophalen, geld pinnen, de weg naar de trein vinden enz. Elk land en elk vliegveld is weer anders. Waar wij ons in vergistten was de grote van het Airport Beijing. We moesten zelfs met een skytrain 15 minuten reizen om op de plek te komen waar we onze bagage af konden halen. Toch geeft dit weinig problemen. Het is een modern vliegveld, als gevolg van de Olympische Spelen in 2008 natuurlijk.

Als eerste zijn wij naar het centraal station van Beijing gegaan om onze gereserveerde treintickets voor de komende week af te halen. Heel belangrijk voor ons omdat we drie nachttreinen hebben geboekt. Of beter gezegd, Susan een vrouw die we via Couchsurfen hebben leren kennen uit Peking had de reservering voor ons gedaan. En daar zijn we maar wat blij mee. Het is bijzonder lastig om in China treintickets te reserveren. Toch was het wel nog een opgave om de reservering om te zetten in tickets. Treinstations zijn hier giga groot. Schiphol is er maar een perronnetje bij. Na vier keer in de rij te hebben gestaan en even zoveel keren doorverwezen te zijn, belandden we eindelijk bij een mevrouw achter een balie die Engels sprak. Taal is hier echt een probleem, dat is dus wel even omschakelen. Maar toen hadden we onze tickets dan toch binnen no time. Dat is een hele zorg minder.

Vervolgens zijn we naar ons Hostel gegaan, het Beijing Downtown Backpackers Hostel. Het is een aardig Guesthouse midden in de oude Hutongs. Hutongs zijn de oude achteraf buurten van Peking. Maar tegenwoordig bruist het van het uitgaansleven met eet en drinktentjes, kraampjes langs de kant van de weg en ontzettend druk. Bij het inchecken hebben wij ook direct voor morgen een tour naar de Chinese Muur geboekt. Vervolgens even een uurtje geslapen. En zojuist zijn we kort de straat op geweest om de omgeving te verkennen, echt adembenemend. Bij toeval raakten wij verzeild bij de Drum en de Bell Tower. Op het pleintje tussen deze twee enorme torens werd badminton voetbal gespeeld, op straat gedanst op muziek en jong en oud waren bezig met spelletjes. Na op een dakterrasje nog een pilsje te hebben gedronken zijn we teruggelopen naar ons Hostel. Onderweg nog verschillende dingen geproefd. Onder andere gegrilde Oesters en Jakobs schelpen. Heerlijk gewoon, eten hoeven we dus niet meer maar nu eerst wat slaap inhalen en morgen naar de Chinese muur, één van de zeven wereldwonderen.

• 07 Juli 2013 - 02:01

Map:

Ziet er goed uit en heel gezellig zo in de Hutongs, lekker eten, zie ik en morgen naar de muur.
    De start van de reis is veelbelovend, veel plezier.

• 07 Juli 2013 - 12:09

Elly:

Nou dat is gelijk weer een hele andere wereld. Fijn dat de reis zo voorspoedig is gegaan.
    Heel veel plezier verder op jullie reis.
    Groetjes Elly

• 07 Juli 2013 - 12:29

Joke Cramer:

Klinkt goed, wachten is het halve leven. Veel plezier samen.