Wandeling over de stadsmuur van Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu Wandeling over de stadsmuur van Pingyao - Reisverslag uit Pingyao, China van Gerard en Marian - WaarBenJij.nu

Wandeling over de stadsmuur van Pingyao

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Gerard en Marian

12 Juli 2013 | China, Pingyao

Vandaag beginnen we met een wandeling over de stadsmuur. Het ziet er allemaal erg netjes uit. Geen wonder want overal zie je mannen of vrouwen de straat en stoep aan het vegen. De stadsmuur is mooi gerenoveerd en het is dan ook een ontspannen wandeling. Vooral als het je lukt om de groepen Chinese toeristen voor te blijven. Het weer is zeer aangenaam, de temperatuur is goed en het regent niet. Je hebt een prachtige uitkijk over de stad. Wat mij opvalt, is dat het overal rustig is. Af en toe zie je dat er wat gewerkt en gebouwd wordt maar over het algemeen ligt de stad er stil bij. We wandelen in totaal 3 kilometer, de hele muur heeft een lengte van 6 kilometer.

We slenteren nog wat door de straatjes van Pingyao en dan gaan we naar het Guesthouse om nog even wat te rusten en ons voor te bereiden op de nachtrein naar Xian. Eerst hebben we nog een tussenstop in Tayuan. Hopelijk gaat deze treinreis net zo snel als de reis va Beijing naar Pangyao.

• 15 Juli 2013 - 07:55

Leydy:

Waauw, wat is Pinguao mooi !!! Lijkt me bere gezellig. Ga ik zeker in de toekomst ook eens kijken.
    Groetjes leydy